8 994 läst ·
99 svar
9k läst
99 svar
Hur fungerar ett typiskt växlande relä
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Ett problem med vår lösning kanske skulle kunna vara att det inbyggda relät på styrkortet skulle kunna ha spänning på både NO och NC tex om jag glömmer stäng av qubinon samtidigt som jag trycker ”on” på fläkten. då kommer ju relät växla över till N0 samtidigt som qubinon matar 1-10v på NC.
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Det är ju inte ett problem utan när relät växlar kommer styrsignalen som blir vald att styra fläkten. Tex om du kör 30%(3v) via qubinon sen startar fläkten så kommer det styras om till den interna signalen och när fläkten stängs av så kommer du gå tillbaka till 30%D Derbyboy skrev:
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg
Elektroniktokig
· Västra Götaland
· 671 inlägg