D Derbyboy skrev:
Här kanske? Hoppas jag…
Absolut inte!
Det där är en drivspänning UT på 10V.
Den gula är faktiskt en ingång 0-10V precis som din Q levererar
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Så den gula kan ta emot både:

1-10v

och

1-10 khz 10v PWM?

?
 
GK100 GK100 skrev:
Du skrev ju att det är skilda ingångar till motorn, då undrar jag varför du tror det? Plint 5 tacho på din bild är nog en utgång som speglar aktuellt varvtal. Däremot är troligvis anslutningen för analogt börvärde internt försett med enkelt filter så 10 V PWM går bra där också förutom ren DC. Man borde tex kunna slavkoppla fläktar med tacho från en mot Adj på nästa och gemensam GND som ett exempel.
Håller med 100%
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Så den gula kan ta emot både:

1-10v

och

1-10 khz 10v PWM?

?
Verkar så med den information du visar.
Så då är vi tillbaks på originallösningen med att koppla båda signalerna genom reläet.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Styrsignalen för varvtal (0-10v) ska kopplas på gul nr12 samt gnd (referens) om man önskar använda en tyristor så ska man koppla 10v (detta är fast 10v spänning) och sedan igenom tyristorn för att få en 0-10v spänning tillbaka till plint 12
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tack!

Jag vet inte varför jag fick för mig att ingången märkt 10v var till för 1-10v.
 
D
När vi löst detta så delar vi på patentpengarna :)
 
  • Haha
Henrik.woll
  • Laddar…
Var noga med att använda samma referens på båda dina signaler bara. Annars kan du skicka 4v (40%) men själva fläkten tolkar det som 6v (60%) pga mätfel
 
Är detta en Fjäråskupan?
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Hur ser jag till att använda samma referens?
 
D
D Dilato skrev:
Är detta en Fjäråskupan?
Svar Ja
 
Koppla ihop dem, en av dessa är alltid 0v och en är 0-10.. Närbild på en kretskortsdel markerad för att visa kopplingen för en motorsyrsignal på 10V PWM, inom 1-10kHz frekvens.
 
D
En signal kommer från Qubino

Den andra kommer från styrkortet

Relät på kortet avgör vilken signal som ska skickas till fläkten

fläkten avstäng = qubino

fläkten på = styrkortet

vet inte hur jag då kan få amma referens
 
D
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Koppla ihop dem, en av dessa är alltid 0v och en är 0-10..[bild]

Ja den som är 0 på styrkortet tänkte jag koppla till motorn.

Den som är 0 från qubino tänkte jag inte koppla ihop men du menar att jag ska koppla ihop dessa?
 
  • Gilla
Henrik.woll
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.