Y
Ska man lägga punkter med silikon på kommoden sen lägga på porslinet eller hur är det tänkt?

D09
Jag la en sträng där det var möjligt ( om jag inte minns fel ) och pressade fast porslinet :)

Krilleman
Yrrol skrev:
Ska man lägga punkter med silikon på kommoden sen lägga på porslinet eller hur är det tänkt?
Jag brukar dra hela ränder på anläggningsytorna. Låt torka en dag och det sitter som attans!

Y
om man någon gång behöver sära på det då, blir det inte ett elände med hela strängar? eller går det lätt med fisklina eller så?

Paul-Staffanstorp
Räcker länge med ett par punkter för Silicon är som värsta limmet och JO det blir ett stort problem den dagen man vill byta handfatet. ;)

Krilleman
Paul-Staffanstorp skrev:
Räcker länge med ett par punkter för Silicon är som värsta limmet och JO det blir ett stort problem den dagen man vill byta handfatet. ;)
Finns det någon i dagens "slit och släng"-samhälle som bara byter själva porslinet. Och om nu det skulle gå sönder, hur många inredningstidningar har inte allas damer bläddrat i? Självklart ska det då byggas efter den senaste trenden.

Och ja, jag har bytt ett porslin som jag dragit fast med "ränder". Lämplig "rakbladstyp"-kniv behövs.

Paul-Staffanstorp
Ganska lätt att det t.ex faller något i vasken som skadar den och kanske vill man då inte behöva byta allting ;)

Finns det någon risk för ett 3e världskrig som skulle göra att den lossnade om man "bara" sätter den med några punkter Silicon då ? ;) :P

Självfallet går det att ta loss oavsett mängden Silicon men jag syftade mer till vad som var tillräckligt för att den ska ligga stabilt. ;)

D09
Jag resonerade så att hellre bomfast eller att den släpper när småungarna hänger i den =)

Paul-Staffanstorp
D09 skrev:
Jag resonerade så att hellre bomfast eller att den släpper när småungarna hänger i den =)
Man gör som man vill... :)

Mina ungar är inte och har aldrig varit apor... hihi ;) ;)

• Gilla
D09
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.