Det här ska man kunna fixa själv och jag har sökt utan att lyckas efter manualer för Schneiders renova-serie.
Jag lyckas inte få sladden att fästa i hålet där det ska in i strömbrytaren. Vad gör jag för fel?
Hoppas kunna få hjälp av en vänlig själ.
Jag lyckas inte få sladden att fästa i hålet där det ska in i strömbrytaren. Vad gör jag för fel?
Hoppas kunna få hjälp av en vänlig själ.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 859 inlägg
Man trycker helt enkelt in dem tills de bottnar, så att man inte längre se någon naken koppar. inga kardeler ska spreta. Eventuellt kan man behöva trycka ned flärpen på ovansidan för att göra det lättare.
Dina ledare är för hårt tvinnade vilket kan försvåra det. De ska inte tvinnas alls. Utan bara skala fram ny fin koppar och trycka in.
Dina ledare är för hårt tvinnade vilket kan försvåra det. De ska inte tvinnas alls. Utan bara skala fram ny fin koppar och trycka in.
TackBo.Siltberg skrev:
Man trycker helt enkelt in dem tills de bottnar, så att man inte längre se någon naken koppar. inga kardeler ska spreta. Eventuellt kan man behöva trycka ned flärpen på ovansidan för att göra det lättare.
Hur mycket ny koppar behövs? Sladdarna är korta som de är redan nu.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 727 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
lite off topic. Men vad är det för plywood (?) man ser på bilden, i brytaren?
Skulle säga att det är wellpapp, en del av brytarens förpackning.
Brukar väl vara en liten plastflärp eller vad man ska kalla det som ska tryckas ner inuti också. Känns nästan som att trådskaparen missat att hen måste öppna själva brytaren så att säga? Steg 3 och 4 tex https://www.byggmax.se/byta-strombrytare
Skala om och tvinna inte dem så funkar det nogI Inkompetent skrev:
Klicka här för att svara