9 144 läst ·
9 svar
9k läst
9 svar
Hur fästa reglarna - lätt och kort fråga
Nu är bärlinan plintad och på plats. 3 rader.
Nu ska det reglar på tvärsan på cc 60 eller 50. Ska mäta lite och klämma och känna.
Frågan: Hur fäster jag relarna? Snedspika, Snedskruva, eller finns det nån ny fantastisk Grabber-special 2010-grejja som jag inte sett?
MVH / Dan med träningsvärk efter helgens plintande ;-)
Nu ska det reglar på tvärsan på cc 60 eller 50. Ska mäta lite och klämma och känna.
Frågan: Hur fäster jag relarna? Snedspika, Snedskruva, eller finns det nån ny fantastisk Grabber-special 2010-grejja som jag inte sett?
MVH / Dan med träningsvärk efter helgens plintande ;-)
Produkter som diskuteras: "ankarskruv"
Ankarskruv CCS Zinkflakes C4 utomhus FAST
För infästning av byggbeslag mot träunderlag.
155 kr inkl moms
Läs mer
Ankarskruv är säkert rätt, jag var lat å körde med den som jag köpte till trallengadu^ skrev:
Ska Du ändå handla rekommenderar jag att köpa det som är rätt, en riktig bygghandlare har en hel vägg med olika sorter :wow:
Tack för alla svar. Så som statlig tjänsteman är jag icke byggd för att spika. Likafullt är jag indoktrinerad med att vara sparsam med statens medel, likväl som mina egna.
Skråspik blir variant 1, och i den mån armar och kompetens inte håller måttet, får plånboken tala i dess ställe.
Skråspik blir variant 1, och i den mån armar och kompetens inte håller måttet, får plånboken tala i dess ställe.
Och vill du spara armarna så skruvar du med 6x120.
Håller med estwing och B-henke.
När trallen väl är skruvad sitter de skråspikade reglarna jättestadigt, även om dom ev kan kännas aningen vickiga så länge dom endast är skråade.
Tänk på att rekommendationen är att skruva och spika med antingen varmgalvat eller speciella rostskydd när det gäller tryckimpregnerat. Så vanliga elförzinkade ankarspik, ankarsskruv och montageskruv är egentligen fel.
Vad det gäller cc under trallen så beror det på vilken trall du ska ha.
Med 28x120 så kan du säkert ha cc60 utan problem. Jag har börjat märka av aningens svaj vid cc70-75 någonstans. Men vi är alla lite olika känsliga på denna punkt.
När trallen väl är skruvad sitter de skråspikade reglarna jättestadigt, även om dom ev kan kännas aningen vickiga så länge dom endast är skråade.
Tänk på att rekommendationen är att skruva och spika med antingen varmgalvat eller speciella rostskydd när det gäller tryckimpregnerat. Så vanliga elförzinkade ankarspik, ankarsskruv och montageskruv är egentligen fel.
Vad det gäller cc under trallen så beror det på vilken trall du ska ha.
Med 28x120 så kan du säkert ha cc60 utan problem. Jag har börjat märka av aningens svaj vid cc70-75 någonstans. Men vi är alla lite olika känsliga på denna punkt.
Klicka här för att svara