Gokväll!

Jag skulle behöva lite hjälp så fort som möjligt. Verkar som att Biltema har tagit bort våtrumsguiden från sin hemsida, sökt och sökt men kan inte hitta den. Och nu har jag kört fast.

Jag undrar hur Litofiber, fogband ska fästas? Jag gissar att den är till för att användas på väggarna i hörnen för extra täthet. Antar att den ska fästas i samband med att man rollar på membranet (Hidroflex). Men ska det först rollas på väggen som ett lim och sen även rollas över fogbandet?

Det jag inte kan hitta något om är när det kommer till Primer C och fogband. Primer C får ju inte användas i zon1 tillsammans med våtrumsfolie, men får primer C användas bakom fogbandet eller kan det ställa till det på något sätt?

Hoppas på svar så kanske man hinner få lite gjort ikväll när frugan är på bio och pojkarna somnat för kvällen :)

Du hittade, tack så mycket! Ska läsa igenom och se om jag hittar svaret på min fråga, fått känslan av att dom ämnar lite luckor här och var i sin våtrumsguide.

Och jag menar primer F, inte primer C som jag skrev tidigare.

Mikael_L
Själv har jag bara lagt det rollade systemet på tvättstugegolvet, så jag har nog inga åsikter som hjälper dig, för du kör väl alltså med det dukbaserade systemet?

Ja, eller folieduken i zon1 och primer f + rollat hidroflex på resterande väggar. Matta på golv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.