238 läst ·
4 svar
238 läst
4 svar
Byta fasta fönster
Vi funderar på att byta två fasta fönster till öppningsbara fönster i vårt hus. Verkar finnas en uppsjö av olika företag som erbjuder fönsterbyte. Skiljer sig dessa åt i pris och kvalitet? Några man ska undvika? Något annat vi ska tänka på? Vad är ett bra pris för detta tycker ni?
https://se.trustpilot.com/categories/window_supplier
Här kan du kolla det mesta, men bara 2 fönster lär du klara själv. Jag hade Mockfjärds på hembesök 2009, fick blåmärke då jag ramlade av stolen när säljaren gav sitt erbjudande.....
Slutade med att jag själv bytte 11 fönster och 2 balkongdörrar 2010. Köpte aluminiumklädda 3 glasfönster från Villafönster pulverlackade i brun kulör. Balkongdörrar väger bly och var svårast.
Sparade långt över 100papp. Fönstren funkar bra än idag. Vaxar al-profilen med bilvax samt smörjer all mekanik en gång per år.
Finns en hel del klipp på YT om fönstermontage ex
Här kan du kolla det mesta, men bara 2 fönster lär du klara själv. Jag hade Mockfjärds på hembesök 2009, fick blåmärke då jag ramlade av stolen när säljaren gav sitt erbjudande.....
Slutade med att jag själv bytte 11 fönster och 2 balkongdörrar 2010. Köpte aluminiumklädda 3 glasfönster från Villafönster pulverlackade i brun kulör. Balkongdörrar väger bly och var svårast.
Sparade långt över 100papp. Fönstren funkar bra än idag. Vaxar al-profilen med bilvax samt smörjer all mekanik en gång per år.
Finns en hel del klipp på YT om fönstermontage ex
Vad smörjer du mekaniken med?
En del av mina kärvar. Har inte smort någonsin.
En del av mina kärvar. Har inte smort någonsin.
Klicka här för att svara