95 392 läst ·
582 svar
95k läst
582 svar
Hur fasiken kommer vi överens om vart man ska bo?
Tja, det där nic'et tror jag nog var rätt korrekt, förvisso inte tilltalsnamnet, men bostad, sambo, jobb och så vidare stämde väl ihop med hans story. Så var det inte riktiga uppgifter så var det ett väldigt udda id-kapning.SågspånPappspikEternit skrev:
Över isen
Renoverare
· Stockholms län
· 17 inlägg
Över isen
Renoverare
- Stockholms län
- 17 inlägg
Precis, tycker du sammanfattar det bra. Men white trash-håla är ju löjligt påstående.Över isen skrev:
Jag är så sjukt trött på skribenten maria01 som kastar skit på alla områden. Visar bara att han/hon har noll koll.
I t ex Stockholm finns det en hel del villaområden som är lite "off", och därmed väldigt lugna. Men där man utan problem kommer upp i +20 min med cykel till matbutik.M maria01 skrev:
Lite intressant är att priserna på villorna där är ofta aningen lägre än de villor som ligger närmare T-bana/Pendeltåg, och där det är mer "oroligt".
Det med att det skall vara lugnt prioriterar folk helt enkelt inte särskilt högt.
Vad definieras som oroligt? Tror inte det finns några villaområden som är oroliga? Det ända oroliga som händer kring mig är när några av bygdens pojkar drar på med plattan i mattan på genomfartsvägen (som är 30). Men då har jag bar några minuters promenad till Barkarby station.D daVinci skrev:I t ex Stockholm finns det en hel del villaområden som är lite "off", och därmed väldigt lugna. Men där man utan problem kommer upp i +20 min med cykel till matbutik.
Lite intressant är att priserna på villorna där är ofta aningen lägre än de villor som ligger närmare T-bana/Pendeltåg, och där det är mer "oroligt".
Det med att det skall vara lugnt prioriterar folk helt enkelt inte särskilt högt.
Korrekt observation tror jag. Titta på Enskede Villastad. Ligger mellan fyra tunnelbanestationer på två linjer med slutstationer som har låg status. Det ökända Dalen nästgårds och en del andra tveksamma platser där ungdomar samlas för att supa och slåss. Prisnivån skyhög, t.ex. Täby är billigt i jämförelse.D daVinci skrev:
De som ojjar sig över stökiga områden är nog en högljudd minoritet från vischan.
Din förmåga att uttrycka dig i skrift är väldigt begränsad. Du framstår som en osympatisk skribent, du särskriver, använder inte versaler/gemener, använder inte kommatering mm. Du hänger dessutom på ett hantverksforum. Min poäng är att du kastar sten i glashus.M maria01 skrev:
Jag skulle säga att endast någon med avsaknad av all klass och stil kallar en ort (och dess invånare rimligen) för white trash. I synnerhet när det inte stämmer.