P Pin skrev:
För att senare återkomma med ett nytt konto.
Och varför gör man det då?

Alfredo Alfredo skrev:
Och varför gör man det då?
För att problemet aldrig försvinner?

• Älska
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Jag tror TS försvann ner i en av sina svackor. Sannolikt att han återkommer under nytt nick nästa gång han börjar varva upp.
Tja, det där nic'et tror jag nog var rätt korrekt, förvisso inte tilltalsnamnet, men bostad, sambo, jobb och så vidare stämde väl ihop med hans story. Så var det inte riktiga uppgifter så var det ett väldigt udda id-kapning. :)

Över isen
M maria01 skrev:
har bålsta förvandlats till fint nu?
Haha knappast! :D

• Gilla
Ahlsells-listpriser
  • Laddar…
M maria01 skrev:
skillnad på en mysig by och en white trash håla finns ju lite mysiga hus längs kusten där men thats it och på några öar
Menar du att Åkersberga är en white trash-håla?

• Gilla
Ahlsells-listpriser
  • Laddar…
Över isen
P Project Mellangården skrev:
Jag vet att du inte skrev till mig, men Åkersberga har några ok områden men det är ju inte Täby, Nacka eller Sigtuna direkt. Å andra sidan är det bättre än Rotebro, Upplands Väsby och Haninge typ.

• Gilla
Kardan79
  • Laddar…
Över isen Över isen skrev:
Jag vet att du inte skrev till mig, men Åkersberga har några ok områden men det är ju inte Täby, Nacka eller Sigtuna direkt. Å andra sidan är det bättre än Rotebro, Upplands Väsby och Haninge typ.
Precis, tycker du sammanfattar det bra. Men white trash-håla är ju löjligt påstående.

Jag är så sjukt trött på skribenten maria01 som kastar skit på alla områden. Visar bara att han/hon har noll koll.

• Gilla
TobiasStockholm
  • Laddar…
M maria01 skrev:
så polaren som bor i huddinge har 20 med cykel till matbutik då klassar du det som landet?
I t ex Stockholm finns det en hel del villaområden som är lite "off", och därmed väldigt lugna. Men där man utan problem kommer upp i +20 min med cykel till matbutik.

Lite intressant är att priserna på villorna där är ofta aningen lägre än de villor som ligger närmare T-bana/Pendeltåg, och där det är mer "oroligt".
Det med att det skall vara lugnt prioriterar folk helt enkelt inte särskilt högt.

• Haha
maria01
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag lever i ett sådant förhållande jag vill bo i city nära till krogen och kulturlivet och sambon i villa.

Har lyckats förhala husköp än så länge, finns alltid något att klaga på vid eventuell husvisning.

Edit: men man måste hålla hoppet uppe. Tex i somras lät jag en mäklare fotografera lgh.
Tyvärr Anders, det blev husköp bara någon månad efter detta inlägg.

Men du kan iallafall ligga i sängen och njuta av detta.

IMG20260726174433.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
NyKarin och 2 till
  • Laddar…
D daVinci skrev:
I t ex Stockholm finns det en hel del villaområden som är lite "off", och därmed väldigt lugna. Men där man utan problem kommer upp i +20 min med cykel till matbutik.

Lite intressant är att priserna på villorna där är ofta aningen lägre än de villor som ligger närmare T-bana/Pendeltåg, och där det är mer "oroligt".
Det med att det skall vara lugnt prioriterar folk helt enkelt inte särskilt högt.
Vad definieras som oroligt? Tror inte det finns några villaområden som är oroliga? Det ända oroliga som händer kring mig är när några av bygdens pojkar drar på med plattan i mattan på genomfartsvägen (som är 30). Men då har jag bar några minuters promenad till Barkarby station.

D daVinci skrev:
Korrekt observation tror jag. Titta på Enskede Villastad. Ligger mellan fyra tunnelbanestationer på två linjer med slutstationer som har låg status. Det ökända Dalen nästgårds och en del andra tveksamma platser där ungdomar samlas för att supa och slåss. Prisnivån skyhög, t.ex. Täby är billigt i jämförelse.
De som ojjar sig över stökiga områden är nog en högljudd minoritet från vischan.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
Är ju lite glesbygd. Mycket varselkläder på fritiden och stylade Volvos.

• Gilla
maria01
  • Laddar…
ja

lsoderlund lsoderlund skrev:
Är ju lite glesbygd. Mycket varselkläder på fritiden och stylade Volvos.
Ska det vara white trash med varselkläder menar du? Är glesbygd white trash?

M maria01 skrev:
ja
Din förmåga att uttrycka dig i skrift är väldigt begränsad. Du framstår som en osympatisk skribent, du särskriver, använder inte versaler/gemener, använder inte kommatering mm. Du hänger dessutom på ett hantverksforum. Min poäng är att du kastar sten i glashus.

Jag skulle säga att endast någon med avsaknad av all klass och stil kallar en ort (och dess invånare rimligen) för white trash. I synnerhet när det inte stämmer.

• Gilla
  • Haha
snaggletooth och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.