S Staffan-N skrev:
Korrekt observation tror jag. Titta på Enskede Villastad. Ligger mellan fyra tunnelbanestationer på två linjer med slutstationer som har låg status. Det ökända Dalen nästgårds och en del andra tveksamma platser där ungdomar samlas för att supa och slåss. Prisnivån skyhög, t.ex. Täby är billigt i jämförelse.
De som ojjar sig över stökiga områden är nog en högljudd minoritet från vischan.
Jag tänker mig mer för en given station, så faller villapriserna med ökat avstånd från stationen. Trots att det är lugnare med ökat avstånd.

(Inte mig emot då jag fått mig ett billigare hus pga detta).

P Project Mellangården skrev:
Din förmåga att uttrycka dig i skrift är väldigt begränsad. Du framstår som en osympatisk skribent, du särskriver, använder inte versaler/gemener, använder inte kommatering mm. Du hänger dessutom på ett hantverksforum. Min poäng är att du kastar sten i glashus.

Jag skulle säga att endast någon med avsaknad av all klass och stil kallar en ort (och dess invånare rimligen) för white trash. I synnerhet när det inte stämmer.
Du hänger dessutom på ett hantverksforum??

M maria01 skrev:
Du hänger dessutom på ett hantverksforum??
Vad menar du? Har du en fråga kring min text, och särskilt delen ”du hänger dessutom på ett hantverksforum” för du förtydliga vad du menar. Det är som sagt tyvärr väldigt svårt att förstå vad du menar.

Att syssla med ”hantverk och hemmafix”, som ju Byggahus till stor del handlar om, osar inte överklass, om du förstår vad jag menar. Det är väl mer för folk ”i varselkläder”, som en annan skribent skrev. Förmöget folk brukar i större utsträckning lägga ut arbetet.

Min poäng är att dina egenskaper, och att du hänger på ett hantverksforum, gör det väldigt magstarkt att kalla Åkersberga för white trash-håla.

P Project Mellangården skrev:
Vad menar du? Har du en fråga kring min text, och särskilt delen ”du hänger dessutom på ett hantverksforum” för du förtydliga vad du menar. Det är som sagt tyvärr väldigt svårt att förstå vad du menar.

Att syssla med ”hantverk och hemmafix”, som ju Byggahus till stor del handlar om, osar inte överklass, om du förstår vad jag menar. Det är väl mer för folk ”i varselkläder”, som en annan skribent skrev. Förmöget folk brukar i större utsträckning lägga ut arbetet.

Min poäng är att dina egenskaper, och att du hänger på ett hantverksforum, gör det väldigt magstarkt att kalla Åkersberga för white trash-håla.
90% prosent av det här forumet anlitar folk till bygga och renovera

det du säger hänger inte ihop white trash är ju dom som gör allt på husen själva men medelklassen och överklassen anlitar folk

själv har jag rrenoverat 2 hus och byggt ett helt själv med el och vvs med har inte anlitat nån mer en hyra in en grävmaskin till fibern

• Haha
Huddingebo
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Det tror jag på om du har nån trovärdig källa som bekräftar ditt påstående. Forumet är väl främst avsett för privatpersoner som själva bygger och renoverar.

• Gilla
Sir Duke och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Det tror jag på om du har nån trovärdig källa som bekräftar ditt påstående. Forumet är väl främst avsett för privatpersoner som själva bygger och renoverar.
Då blir det kanske lite fel att tala om ett hantverksforum. Framförallt om man läser det som hantverkarforum.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D daVinci skrev:
Då blir det kanske lite fel att tala om ett hantverksforum. Framförallt om man läser det som hantverkarforum.
Byggahus är väl inget hantverkarforum?

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
F fribygg skrev:
ser nästan bara frågor om överpriser på hantverkare aldrig frågor om hur man drar el eller vvs och resten av huset som innehåller bygg

M maria01 skrev:
ser nästan bara frågor om överpriser på hantverkare aldrig frågor om hur man drar el eller vvs och resten av huset som innehåller bygg
Du vill hävda att det just det DU ser är en trovärdig källa?

D daVinci skrev:
Hmm, ja hur ska man beskriva ett forum som handlar om utförande av hantverksarbeten mm på hus? Jag valde nu ”hantverksforum”. Jag skrev inte ”hantverkarforum”, och menade inte heller forum för hantverkare.

• Haha
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:

det du säger hänger inte ihop white trash är ju dom som gör allt på husen själva men medelklassen och överklassen anlitar folk

själv har jag rrenoverat 2 hus och byggt ett helt själv med el och vvs med har inte anlitat nån mer en hyra in en grävmaskin till fibern
Det är ju vad du skriver som inte hänger ihop. Det är otroligt svårt att förstå vad du menar.

Min poäng är att du formulerar dig väldigt illa i skrift och hänger på ett forum som huvudsakligen handlar olika fix folk kan göra på sina hus, ändå kallar du Åkersberga för white trash-håla. Det är väldigt magstarkt, och du kastar sten i glashus.

Att du renoverat/byggt tre hus på egen hand stärker ju bara bilden att du är en knegare som verkligen inte borde kalla Åkersberga för white trash-håla.

Notera att jag inte tycker att knegare är white trash eller liknande. Jag försöker bara belysa det djupt olämpliga och orimliga i din kommentar om Åkersberga.

• Gilla
TobiasStockholm och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:

Så du byggde ett helt hus alldeles själv, men just att gräva ner fibern var expertkunskap eller krävde en speciell maskin?

P Pin skrev:
Så du byggde ett helt hus alldeles själv, men just att gräva ner fibern var expertkunskap eller krävde en speciell maskin?
ja det krävde en grävare model större för tomten består av berg inget jag kan göra var det ett bra svar för dig?

M maria01 skrev:
ja det krävde en grävare model större för tomten består av berg inget jag kan göra var det ett bra svar för dig?
Det var ena halvan. Att fibern krävde grävmaskin.

Den andra halvan var att bygga ett hus helt själv, nu med ny information om att det var en bergig tomt.

Det senare var alltså lättare än att lägga fibern?

• Haha
maria01
  • Laddar…
P Pin skrev:
Det senare var alltså lättare än att lägga fibern?
Den bergiga tomten kanske inte påverkade huset så mycket. Tänk trädkoja.

• Haha
Vrana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.