M maria01 skrev:
do är du jordbrukare då har mycket fritid en då
Men frågan du duckat flera gånger är om det är landsbygd trots att det inte är minst 10-30 minuter till en affär?

D dthompa skrev:
Finns ingen enkel lösning. Ni får fundera på vad som är värt mest. En av er måste ju uppenbart ge med sig. Vill ni fortsätta vara ihop så, måste ni ju komma överrens. Fråga kanske vad barnen vill.
Enda lösningen är att köpa ett sommarnöje som är som hon vill ha det på. På vischan utan kommunalt VA och dylikt. Det är så många som har önskan om den där 1800-talskåken på platser i obygden.

IdaBo
Ett perfekt fritidshus för någon som gillar sekelskifte och vill renovera varsamt :) Fina omgivningar och ett läge som absolut behåller sitt värde. 25 minuter till Bålsta station.

https://www.booli.se/bostad/2672898

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Men frågan du duckat flera gånger är om det är landsbygd trots att det inte är minst 10-30 minuter till en affär?
nej om det är så nära till stormarknad eller stad har jag skrivit läsa om igen

IdaBo IdaBo skrev:
Ett perfekt fritidshus för någon som gillar sekelskifte och vill renovera varsamt :) Fina omgivningar och ett läge som absolut behåller sitt värde. 25 minuter till Bålsta station.

[länk]
har bålsta förvandlats till fint nu?

• Älska
Sthlm_
  • Laddar…
IdaBo
M maria01 skrev:
har bålsta förvandlats till fint nu?
Det var värst vad du är på hugget! Skokloster är jättevackert med slott, natur och vatten.

• Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
IdaBo IdaBo skrev:
Det var värst vad du är på hugget! Skokloster är jättevackert med slott, natur och vatten.
men inte bålsta eller ?

M maria01 skrev:
om du har 10-30 min med bil eller cykel till en matbutik eller resturang så bor du inte på landsbygden
M maria01 skrev:
nej om det är så nära till stormarknad eller stad har jag skrivit läsa om igen
Fel. Du skrev matbutik eller restaurang. Så frågan kvarstår.

Kjell Åkesson1 skrev:
Vill inte ha en 15 åring levandes själv i en lgh. Är för tidigt.

Frugan kollar bla på Ekerö som inte ens har gymnasium. Det närmaste som finns hamnar typ 2 timmar bort i rusning. Kul för en 15åring att gå upp 05 och sitta i buss 4 timmar per dag..
Inte jättemånga 15-åringar som går på gymnasiet

G-83 G-83 skrev:
Fel. Du skrev matbutik eller restaurang. Så frågan kvarstår.
om du har 10-30 min med bil eller cykel till en matbutik eller resturang så bor du inte på landsbygden

svårt att läsa eller

Redigerat:
M maria01 skrev:

svårt att läsa eller
Fattar inte den här evighetsdebatten...

Det finns ju för bövelen matbutiker på landet 😬

Läs här om landsbygd https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Landsbygd

• Gilla
  • Haha
snaggletooth och 2 till
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Fattar inte den här evighetsdebatten...

Det finns ju för bövelen matbutiker på landet 😬

Läs här om landsbygd [länk]
men du fortsätter ju debattera haha 😂

M maria01 skrev:

svårt att läsa eller
Men du svarar ju fortfarande inte på vad det kallas där stora delar av Sveriges befolkning bor. Det är knappast stad, inte samhälle, inte by och inte samlad bebyggelse.
Vad finns då kvar förutom landsbygd och glesbygd?

M maria01 skrev:
men du fortsätter ju debattera haha 😂
Nej inte jag.

Alla trådar uppnår mättnad efter ett par sidor. Sedan blir det cirkelresonemang. Många måste absolut få sista ordet. Vill skriva men inte läsa och lära.

• Gilla
  • Haha
maria01 och 2 till
  • Laddar…
G-83 G-83 skrev:
Men du svarar ju fortfarande inte på vad det kallas där stora delar av Sveriges befolkning bor. Det är knappast stad, inte samhälle, inte by och inte samlad bebyggelse.
Vad finns då kvar förutom landsbygd och glesbygd?
så polaren som bor i huddinge har 20 med cykel till matbutik då klassar du det som landet?

• Haha
blackarrow
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.