Hej

Mitt första inlägg i detta ypperliga forum som man ghostat flera år av intressanta disskusioner.

En fråga, går det att få detta att smälta in bättre i parketten. Jag vet att det troligtvis måste göras från grunden med slip och dylikt, Men om man bara vill få det att se lite bättre ut än vad det gör.

Det är en ljus ekparkett i övrigt men ett parti har fått sig en en törn som ni ser.

Tacksam för lite råd :)

• Trägolv med fläckar, repor, och avteckningar av fukt eller spill. Mönstrad yta synlig. Slitage eller skada syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trägolv med skador och fläckar, olika nyanser, synlig sammansättning av plank.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jhn.olsson jhn.olsson skrev:
Hej

Mitt första inlägg i detta ypperliga forum som man ghostat flera år av intressanta disskusioner.

En fråga, går det att få detta att smälta in bättre i parketten. Jag vet att det troligtvis måste göras från grunden med slip och dylikt, Men om man bara vill få det att se lite bättre ut än vad det gör.

Det är en ljus ekparkett i övrigt men ett parti har fått sig en en törn som ni ser.

Tacksam för lite råd :)
Välkommen till forumet.
Eftersom träet redan har grånat så är det svårt att få det att se bra ut utan att slipa.
Du skulle kunna slipa av lacken och det grånade trät på enbart ett mindre område och sedan lacka. Då får du använda dig av stavarna som gräns för slipningen och lack så syns det ivf mindre. Området kommer att bli ljusare än övriga delen av golvet.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
@jhn.olsson
Hej! Jag har nästan identiskt problem med mitt golv. Lyckades du fixa till det på något bra sätt?

Samt @tompafix, har du någon bra idé på vilket lack som är lämpligt för detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.