13 234 läst ·
59 svar
13k läst
59 svar
Hur får man bort Ikeas förb* etiketter?
prata med en på ikea om det här dom mena att det har med garanti och regler i visa länder och efter ett par stämningar i usa så märkte man produkterna så härP PappasHammare skrev:
En liten bomullstuss doppad i lacknafta att stryka på. Vänta i en minut och sedan bara att dra bort. Eftertorka och allt klartD Dsl skrev:Handlar sällan på Ikea men nu har barnen fått egna rum så en del nya grejer behövs. Tidigare vill jag minnas att etiketter satt så att man utan större ansträngning kunde dra bort dem, något som verkar ändrats.
Under garderober spelar det ju ingen roll men inne i dem och på insidan av dörrar är set ju inte så kul att ha dem kvar.
Köpte en hylla jag tänkt göra en klädhängare av, så här ser det ut efter att ha pillat en kvart. Lägger ju hellre tiden i garaget med såg, fräs och pensel än på detta.
Tips?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Just det som är poängen. Om man inte har hårfön, liten värmefläkt, varmt element eller en varm skinka har man säkert en varm spisplatta så behöver man i 99 fall av 100 inte några kemikalier alls 😉D Dublin skrev:
Reklamera skiten.D Dsl skrev:Handlar sällan på Ikea men nu har barnen fått egna rum så en del nya grejer behövs. Tidigare vill jag minnas att etiketter satt så att man utan större ansträngning kunde dra bort dem, något som verkar ändrats.
Under garderober spelar det ju ingen roll men inne i dem och på insidan av dörrar är set ju inte så kul att ha dem kvar.
Köpte en hylla jag tänkt göra en klädhängare av, så här ser det ut efter att ha pillat en kvart. Lägger ju hellre tiden i garaget med såg, fräs och pensel än på detta.
Tips?
Värm med en hårtork men det skall vara lagom med värme så att inte limmet smälter och blir kvar.D Dsl skrev:Handlar sällan på Ikea men nu har barnen fått egna rum så en del nya grejer behövs. Tidigare vill jag minnas att etiketter satt så att man utan större ansträngning kunde dra bort dem, något som verkar ändrats.
Tips?
Börja i ena änden och värm på etiketten allt eftersom den dras loss.
Jag brukar ta några droppar rapsolja eller liknande. Så får etiketten suga upp det någon minut. Efter detta skrapar man bort etiketten enkelt. Kanske inte lämpligt på sugande material dock