Hej alla och tack för ett fantastiskt forum!

Jag har komit på en sak, och det är att ibland ska man tänka efter före man gör något!

Vi byggde nu på försommaren ett trädeck utanför vår entre och på grund höjd till intilligande mark och höjd till ytterdörren så kunde vi bara använda ganska små reglar för att höjden inte skulle bli för hög och därmed så är det väldigt lite utrymme, eller inget utrymme under detta deck att dra kablar till lyse i.

Trädecket är på cirka 5 * 5 meter och på två av sidorna är det fritt ut mot trädgården och på två sidor ligger det ann mot husgrunden. Reglarna tror jag var i dimensionerna 45 * 70 och ligger på utplacerade stensplattor med grus/sand mellan dessa. Så det finns egentligen inget utrymme under alls.

Frågan är då om det är lättast att lossa en massa brädor för att dra fixa detta snyggast och enklast och sedan skruva dit dem igen? Detta är väll egentligen min enda ide men det kanske finns någon snillrik person som kan ge min lite mer inspiration?!

Vi är många amatörbyggare som tänkt fel från början, även jag :p

Om du har 45x70 som regelstomme gissar jag att du också har väldigt tätt mellan upplagen, annars kan det nog svikta en del på däcket.

Ja, det borde nog bara vara att lyfta på vissa trall och dra kabel genom att borra i regelstommen. Var man helst borrar beror på lastfallet, men oftast mitt i (i vertikalled alltså). Men skissa nu upp placering av armaturer och kabeldragningen innan du börjar så att du inte får göra om (igen).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.