41 472 läst ·
109 svar
41k läst
109 svar
Hur få tag i gömt föremål i hus man ej längre bor i
Sida 1 av 8
Har en fråga om en sitation.
Säg att en person bott i ett hus och flyttat ut.
Efter ca 10år får reda på att en äldre släkting som gått bort gömt ett föremål i huset och vet exakt var nånstans.
Nya ägare kan.omöjligt hitta det om dom inte typ river ut hela huset.
I det här fallet kan det visuellt konstateras att så är ej gjort.
Detta föremål är väldigt värdefullt, både personligt och ekonomist om man säger så.
Hur går man tillväga för att få tag på det?
Vem räknas som ägare?
Mam behöver inte.förstöra nått för att få fram det utan egentligen bara be om tillgång och hänta det.
Säg att en person bott i ett hus och flyttat ut.
Efter ca 10år får reda på att en äldre släkting som gått bort gömt ett föremål i huset och vet exakt var nånstans.
Nya ägare kan.omöjligt hitta det om dom inte typ river ut hela huset.
I det här fallet kan det visuellt konstateras att så är ej gjort.
Detta föremål är väldigt värdefullt, både personligt och ekonomist om man säger så.
Hur går man tillväga för att få tag på det?
Vem räknas som ägare?
Mam behöver inte.förstöra nått för att få fram det utan egentligen bara be om tillgång och hänta det.
Det enklaste är väl att fråga?
Allvetare
· Västra Götalands
· 850 inlägg
Ja, sjukt frustrerande att @CarlMagnus aldrig avslöjade några detaljer eller värde...Larsa skrev:
Matzeball
Lägenhetsfixare
· Guldsmedshyttan
· 177 inlägg
Matzeball
Lägenhetsfixare
- Guldsmedshyttan
- 177 inlägg
Matzeball
Lägenhetsfixare
· Guldsmedshyttan
· 177 inlägg
Matzeball
Lägenhetsfixare
- Guldsmedshyttan
- 177 inlägg
Jag ber om ursäkt för mina tidiagare skämt.SysterNett skrev:
Jag måste ju säga att jag själv skulle godta att gamla ägaren eller dokumenterad arvinge skulle få hämta föremålet, helt klart. Vill TS motpart inte acceptera det så kanske en hittelön skulle vara en lösning. 10% av värdet är vad polismyndigheten tillämpar. Enligt polisens hemsida så kan du också polisanmäla det som borttappat och tala om var det tappats, men då måste du också betala 10% i hittelön.
Antingen frågar du snällt eller glömmer det helt.. Skulle inte råda att du bryter dig in under semestern.T TheGame skrev:Har en fråga om en sitation.
Säg att en person bott i ett hus och flyttat ut.
Efter ca 10år får reda på att en äldre släkting som gått bort gömt ett föremål i huset och vet exakt var nånstans.
Nya ägare kan.omöjligt hitta det om dom inte typ river ut hela huset.
I det här fallet kan det visuellt konstateras att så är ej gjort.
Detta föremål är väldigt värdefullt, både personligt och ekonomist om man säger så.
Hur går man tillväga för att få tag på det?
Vem räknas som ägare?
Mam behöver inte.förstöra nått för att få fram det utan egentligen bara be om tillgång och hänta det.