Behöver bygga om en mur som är limmad med PU700. Stenen är samma som på bilden, Benders Labyrint Maxi.
HUR tusan får jag isär den, om det ens är möjligt! 😅 Hade såklart varit önskvärt att kunna återanvända några av stenarna om möjligt!

Har testat en mindre borrhammare och plastkilar ut större framgång. Det sitter verkligen som berget! 😬

Några tips o trix???

Grå stenmur av Benders Labyrint Maxi-stenar, del av landskap med buskar och stenarrangemang i bakgrunden.

Såga med tex fogsvans, pianotråd, trådsåg/vajersåg/sågtråd.

Petesson
C crazytok skrev:
Behöver bygga om en mur som är limmad med PU700. Stenen är samma som på bilden, Benders Labyrint Maxi.
HUR tusan får jag isär den, om det ens är möjligt! 😅 Hade såklart varit önskvärt att kunna återanvända några av stenarna om möjligt!

Har testat en mindre borrhammare och plastkilar ut större framgång. Det sitter verkligen som berget! 😬

Några tips o trix???

[bild]
Testa tyngre gummiklubba och slå till ordentligt på dom översta stenarna, du får ta rad för rad uppifrån och ned..

PL700 biter nog väldigt bra i sten på det viset.............tveksamt om det ens går att klubba isär utan att förstöra dem.

Petesson
Har gjort det ett antal gånger så inga problem!

Har du gjort det på Sten limmat med pu700?? Mina sitter som berget, jag har allt testat o klubbat o det händer absolut ingenting. Men visst, första stenen är säkert värst eftersom den sitter i kläm på båda sidorna. Kanske blir lättare efter jag har fått loss första?

Vad har du använt för storlek på klubba??

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.