De här ska passa ihop enligt utsago. Men alltså hur? Trycker jag i donet fäster det inte. Finns inget att ”klicka i” som det borde göra, då det finns tre ”armar” som borde fastna…

Nån som har koll? Eller tips på andra delar som passar bättre?

Tack 🙏

• Fästring i metall, Ø125 från Bauhaus, pris 59 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Frånluftsdon från Bauhaus, vit cirkulär design med tre fästar och pris 119 kr.
    Skapa konto
Hedlundarn Hedlundarn skrev:
De här ska passa ihop enligt utsago. Men alltså hur? Trycker jag i donet fäster det inte. Finns inget att ”klicka i” som det borde göra, då det finns tre ”armar” som borde fastna…

Nån som har koll? Eller tips på andra delar som passar bättre?

Tack 🙏
Men är frånluftsdonet 125mm?

H Håbbe01 skrev:
Men är frånluftsdonet 125mm?
Ja, tänkte att det goes without saying att det är 125or båda 😎

Det går i men fastnar liksom inte. Ploppar ut igen. Inte så konstigt när det är helt slätt kanske...? men det sade och står på webben osv att detta passar ihop...

Se video.

Ja, tänkte att det goes without saying att det är 125or båda 😎

Det går i men fastnar liksom inte. Ploppar ut igen. Inte så konstigt när det är helt slätt kanske...? men det sade och står på webben osv att detta passar ihop...

Se video.
okey, sätt liten bit silvertape i hålet där armarna går in så greppar det nog bättre

• Gilla
Hedlundarn
  • Laddar…
Tack för svar! Ska göra det.

Då till nästa fråga. Hur får jag på flexröret på stosen? Det saknas liksom en millimeter. Eller ska man ha nån muff emellan?

Har försökt böja, skruva, trycka på….

Tack tack 🙏

• Flexrör försöker anslutas till stos i skåp, liten misspassning finns mellan delarna.
    Skapa konto
  • Flexrör och ventilationsstos i närbild, där flexröret inte riktigt når stosens kant, vilket visar ett problem med kopplingen.
    Skapa konto
Tack för svar! Ska göra det.

Då till nästa fråga. Hur får jag på flexröret på stosen? Det saknas liksom en millimeter. Eller ska man ha nån muff emellan?

Har försökt böja, skruva, trycka på….

Tack tack 🙏
Får nog testa en muff där man då stoppar in flex i och fäster den med silvertejp. Går ej flex in så går det att jacka upp den något med plåtsax
Metallmuff för ventilationsrör visas, med diskussion om att använda flexrör och justera med plåtsax vid behov.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.