2 136 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Vad behöver jag för lim för att fästa ihop plexiglas med trä utomhus?
Man brukar ju inte fästa varken vanligt glas eller plexiglas med lim.
Det bästa är ju om du gör en ram och sätt dem i. Eller om du kollar på färdiga fönster med ram.
Ska du göra det B så kan du skruva fast dem men det är lätt att de spricker när du borrar hål.
Att fästa dem med lim tror jag inte på.
Det bästa är ju om du gör en ram och sätt dem i. Eller om du kollar på färdiga fönster med ram.
Ska du göra det B så kan du skruva fast dem men det är lätt att de spricker när du borrar hål.
Att fästa dem med lim tror jag inte på.
Tänkte du bara limma fast dom?
Plexi går bra att limma problemet är att hitta något lim som fastnar på både trä och plast. Något monteringslim fungerar nog bra. Kolla bara att det fastnar på plast o trä.
Bästa är förstås att sätta dom i ram med lister. Men det går ju bra att sätta några skruv och lim.
Plexi går bra att limma problemet är att hitta något lim som fastnar på både trä och plast. Något monteringslim fungerar nog bra. Kolla bara att det fastnar på plast o trä.
Bästa är förstås att sätta dom i ram med lister. Men det går ju bra att sätta några skruv och lim.
Jag hade ringt och kollat direkt med något företag som säljer materialet, tex plexi shoppen dom säljer plexiglas men även tillbehör till olika plastskivor. Beställde ett special-lim som heter acrifix där, dock så var det för att limma ihop två plexi skivor men, allt värt ett försök.
Klicka här för att svara