Hej forumet!
Håller på med ett projekt med en ny trappa inne. Ledstången har höjd på 900mm och räcket 1100mm som sig bör. Överliggaren är 40x5 mm plattstång. Undrar hur ni hade gjort för att få till en bra sammanbindning mellan de två delarna?
Med vänlig hälsning,
Håller på med ett projekt med en ny trappa inne. Ledstången har höjd på 900mm och räcket 1100mm som sig bör. Överliggaren är 40x5 mm plattstång. Undrar hur ni hade gjort för att få till en bra sammanbindning mellan de två delarna?
Med vänlig hälsning,
Tack för svar med ide!, har tänkt samma tanke men skulle helst vilja binda ihop räcke och ledstång på något "magiskt" sätt. Funkar ju inte att ha ledstången på samma höjd som räcket om det skall vara bekvämt att gå i och även "tillåtet" så det borde ha grubblats en del på olika lösningarB Betongapa skrev:
Tror ändå att det hade varit "cleanast" att dra ner plattstången på båda som ett avslut så att dom möter varandra. Som på bilden fast utan den runda avslutningen.
Annars är det nog bara att börja gera och svetsa om du vill att dom skall mötas. Tror risken är att det ser lite onaturligt ut dock.
Annars är det nog bara att börja gera och svetsa om du vill att dom skall mötas. Tror risken är att det ser lite onaturligt ut dock.
tack! Ja exakt det är den där gerningen som jag misstänker att kommer att se onaturlig ut. Går absolut att göra men jag vet inte om jag kommer gilla detB Betongapa skrev:
Precis. Gör som på det vita räcket, men uppåt istället för nedåt så att de möter varandra.
Klicka här för att svara