Hej!

Håller som bäst på med vårat badrum och har lite funderingar på golvbrunnens placering. Vi har betongbjälklag i hela badrummet utom där det kommer bli dusch ( en gammal gaderob som fich offra sig ) så i duschen är tanken att regla upp enligt konsten alla regler. Men om jag nu reglar upp cc 30 och använder mig av golvspån och gips ( över detta kommer det flytspacklas in gv och fall ) hu högt ska man placera golvbrunn? Har tänkt använda Purusplattan. Men hur ska man fästa den lämpligast? Ska man fästa den innan golvspånet ska dit eller uppe på spånet? Ska den i så fall ligga lika högt över golv som spacklet kommer sluta, alltså ca 5mm eller hur gör man? Vill helst inte använda förhöjningsring om det går att lösa på annat sätt.

Tacksam för svar!

Golvbrunnen ska ligga i nivå med gipset.. alltid oavsett metod..

alltså ska du använda purusplattan +13mm klossarna.. så kommer du i rätt nivå. Eller så använder du inte 13mm klossarna då får du använda en 13mm förhöjnings ring i stället.. Är kanske det enklaste sättet..

Purusplattan skruvar du fast på reglarna..

Det finns en annan modell som heter något annat (lyftupp 13mm tror jag den heter) som ser typ likadan ut som purusplattan som är i 2 delar. Den moddelen ska skruvas fast på golvspånet (ett runt hål görs i golvspånet).

Jag valde purusplattan med +13 mm klossarna..

Tackar för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.