Vårt hus är ombyggt -69 och jag extraisolerade bjälklaget i krypgrunden ifjol med 10cm (typ frigolit,minns inte namn). Efter ett år känns golv fortfarande ganska kalla. Dumt nog undersökte jag inte bef isolering som nu visar sig vara 10 cm spån och förmodligen väldigt ineffektivt jämfört med dagens isoleringsmetoder. Bör jag ta ner frigoliten och regla på bjälkarna och suga ur spånet och fylla på med vad? Samt hur mycket ska jag bygga på? Och ska jag skippa frigoliten helt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Stockholm
· 825 inlägg
Jag tror tyvärr inte den där frigoliten hjälper så mycket. Det för för mycket glipor och luftspalter. Värmen läcker igenom helt enkelt. Antar att du inte vill riva uppifrån och lägga i tex lösull?
Medlem
· Stockholm
· 825 inlägg
Klart bättre. men blir mycket skrubbade knän och bulor i huvudet 
Klicka här för att svara
