Hej

Jag har denna transformator i köket och vill byta till LED. Transformatorn börjar bli kass så jag vill byta den oavsett. Jag har 5 spottar i taket och ingen dimmer.

Vad borde jag köpa in som ersättning?

Med vänlig hälsning,

Peter

• En transformator märkt "Landlite DIMMABLE ELECTRONIC TRANSFORMER" monterad på träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En äldre transformator på ett trägolv med anslutna ledningar, märkt för att ersättas i ett köksbelysningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På vilket sätt är den kass?

Protte

prototypen prototypen skrev:
På vilket sätt är den kass?

Protte
Den svajar i ljusstyrka. Ibland är den stark och ibland svag.

Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Den här kanske, första träffen på elbutik.se
[bild]
[länk]

Obs att du måste matcha drivdon och LED. Den typ jag länkar till en ett konstantsströmsdon, vilket jag också rekommenderar. Det är också dimbart ifall du inser att det behövs.
Jag vill slippa dra om kablarna i taket. Har jag seriekoppling eller paralellkoppling idag givet att jag har halogen?

Det står 12 V på den gamle och halogen finns nog bara med parallellkoppling.
Men är det så svårt att dra om? Behövs ju inte någon grov ledare, faktiskt så klent som 0,22 mm2 räcker.

Protte

P peter_sweden skrev:
Jag vill slippa dra om kablarna i taket. Har jag seriekoppling eller paralellkoppling idag givet att jag har halogen?
Spelar ingen roll. Den typ av konstanströms-LED som passar det drivdon jag länkade ska seriekopplas men det går utmärkt att göra antingen vid varje lampa ifall det idag är vidarekopplat där eller vid drivdonet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.