858 läst ·
2 svar
858 läst
2 svar
hur, eller behöver jag isolera?
Hej. skulle behöva lite råd och tips.
ska försöka vara tydlig
hjälper min syster att göra ett förråd som hon kan övervintra sina blommor i.
radhus, andra våningen på en balkong. jag det va en hörna redan innan som bestod av, till vänster -husvägg, rakt fram - vägg mot grannens "hörna"(fasad), till höger - oisolerad fasad. golvet är som trä altan, taket likadant som golvet. "ingången" till hörnan har jag byggt igen med en vägg och dörr som är isolerade, till höger har jag satt upp vindpapp och tänkte isolera ( isoleringen som jag kommer att prata om är EQinsulation isoleringsmatta ) rakt fram undrar jag om jag kan sätta mattan på tunna läckt reglar eller om det funkar utan läckt?? vänster vägg undrar jag om jag behöver att isolera alls? golvet låter jag vara "öppet" och taket isolerar jag så att det får läcka ut genom dörrspringor och ta luften underifrån.
hoppas att ni förstår vad jag menar och ger åsikter =) vill ju inte sabba syrrans hus =) hon vill ha ca 5grader på vintern med hjälp av frostvakt.
MVH Jan
ska försöka vara tydlig
hjälper min syster att göra ett förråd som hon kan övervintra sina blommor i.
radhus, andra våningen på en balkong. jag det va en hörna redan innan som bestod av, till vänster -husvägg, rakt fram - vägg mot grannens "hörna"(fasad), till höger - oisolerad fasad. golvet är som trä altan, taket likadant som golvet. "ingången" till hörnan har jag byggt igen med en vägg och dörr som är isolerade, till höger har jag satt upp vindpapp och tänkte isolera ( isoleringen som jag kommer att prata om är EQinsulation isoleringsmatta ) rakt fram undrar jag om jag kan sätta mattan på tunna läckt reglar eller om det funkar utan läckt?? vänster vägg undrar jag om jag behöver att isolera alls? golvet låter jag vara "öppet" och taket isolerar jag så att det får läcka ut genom dörrspringor och ta luften underifrån.
hoppas att ni förstår vad jag menar och ger åsikter =) vill ju inte sabba syrrans hus =) hon vill ha ca 5grader på vintern med hjälp av frostvakt.
MVH Jan
Klicka här för att svara