3 486 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Hur dyrt blir detta tro?
När jag upptäckte felet så droppade det in vatten i ovankant på fönstret, då blåste det hårt mot fönstret och spöregnade, det droppade då in i huset och ner på fönsterbrädan, dropparna mellan fönstret vet jag inte, har bara sett en gång när det regnade lätt, har inte sett att det kommer in något mer mellan fönstret eller i ovankant utan det blir blött precis under fönstret på insidan nu när det regnar.
OK. då är det nog inget problem. Vad som syns på dina bilder så ser fönstret helt OK ut. Blir det läckage i kassetten så brukar det bli kondens och en mjölkaktig beläggning inne i fönstret.
Du får väl avvakta offert från hantverkarna nu. Men som sagt, att fixa till trasiga takpannor är viktigt och bör inte skjutas upp.
Du får väl avvakta offert från hantverkarna nu. Men som sagt, att fixa till trasiga takpannor är viktigt och bör inte skjutas upp.
Moderator
· Stockholm
· 57 753 inlägg
Som sagts. Att lokalisera läckan är A och O. Att det finns trasiga pannor ovanför burspråket är en given första misstanke. Men man kan tänka sig fel även i fasaden ovanför fönstret, eller att det saknas/felmonterat överbleck över fönstret. Kan vara bra med en bild från utsidan också, och gärna en som visar var pannorna saknas.
Nej det finns ingen kondens eller beläggning inne i fönstret, jag klarar inte att byta takpannorna själv, har varit upp och kollat, jag hoppas att hantverkaren hör av sig och kan börja fixa snart nu, frågan är om jag kan göra något så länge för att hindra mer vatten att komma in?E etompau skrev:OK. då är det nog inget problem. Vad som syns på dina bilder så ser fönstret helt OK ut. Blir det läckage i kassetten så brukar det bli kondens och en mjölkaktig beläggning inne i fönstret.
Det finns 2 spruckna pannor ovanför burspråk och kanske 3 som finns en spricka i lite längre upp. Kollar om jag kan ta en bild senare från utsidan.H hempularen skrev:Som sagts. Att lokalisera läckan är A och O. Att det finns trasiga pannor ovanför burspråket är en given första misstanke. Men man kan tänka sig fel även i fasaden ovanför fönstret, eller att det saknas/felmonterat överbleck över fönstret. Kan vara bra med en bild från utsidan också, och gärna en som visar var pannorna saknas.
Hej
Ett par bilder från utsidan vore bra, då kan få bättre hjälp med att systematiskt leta efter var det tränger in.
Vindriktning när det regnade in är också bra att veta.
Listan på möjliga fel är jättelång men oftast enkelt att lösa/laga om det inte är ngt strukturellt / konstruktionsfel.
Ett par bilder från utsidan vore bra, då kan få bättre hjälp med att systematiskt leta efter var det tränger in.
Vindriktning när det regnade in är också bra att veta.
Listan på möjliga fel är jättelång men oftast enkelt att lösa/laga om det inte är ngt strukturellt / konstruktionsfel.
Klicka här för att svara