Upptäckte en dag att det regnar in i ett fönster i burspråket, tog direkt dit en fackman som är proffs på fuktskador, fönsterbrädan är blöt visade hans mätinstrument, vi bröt upp den själva och hittar lite ytligt mögel och närmast fönstret är det blött, det är inte blött under eller på isoleringen och väggarna är inte blöta enligt mätaren, är fönstret trasigt eftersom vatten droppar in i ovankant?
Visa bilaga 291054 Visa bilaga 291055 Visa bilaga 291056 Visa bilaga 291054 Visa bilaga 291055 Visa bilaga 291056 Visa bilaga 291056 finns det någon snickare eller någon annan som kan uppskatta vad det kostar?
Visa bilaga 291054 Visa bilaga 291055 Visa bilaga 291056 Visa bilaga 291054 Visa bilaga 291055 Visa bilaga 291056 Visa bilaga 291056 finns det någon snickare eller någon annan som kan uppskatta vad det kostar?
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
Tack för ditt snabba svar, vad tror du att snickarna kommer att göra? dvs hur mkt behöver rivas? när de var här och tittade sa de att fönstren ser fräscha ut samt att det inte ser så farligt ut, men det kommer ju in vatten i ett?E etompau skrev:
Jag väntar alltså på en offert men jag våndas att det ska bli svindyrt.
Det primära är att lokaliserar var det tränger in vatten och sedan få stopp på det.
Att torka upp lite gipsskivor och sedan sätta nytt foder är en bagis.
Att exakt säga vad som ska göras är svårt via ett forum. Man behöver vara på plats för att exakt se omfattningen och åtgärder.
Kan bli billigare än 10'. Kanske kan du fixa det själv?
Att exakt säga vad som ska göras är svårt via ett forum. Man behöver vara på plats för att exakt se omfattningen och åtgärder.
Ok, det är spånskiveväggar i huset, men det kanske inte har någon betydelse? men det låter bra att den biten inte är avancerad.E etompau skrev:Det primära är att lokaliserar var det tränger in vatten och sedan få stopp på det.
Jag vet att några takpannor är trasiga, jag bad dem att räkna med att sätta dit nya samt se över taket också på en gång, men det finns inget hål under de pannorna närmast vad han kunde se han som var och mätte fukten.
Jag förstår att det är svårt att säga exakt men skönt att någon har ett hum iaf =) Hur snabbt sprids fukt? Livrädd att det ska finnas i resten av huset, finns inget som tyder på det men iaf.
Ja det var precis vad de sa, hade jag själv drullat till det och tappat något på taket så att det gick hål och började läcka in så hade det täckt.E etompau skrev:
Om det visar sig vara ett hål någonstans i taket hur gör man då? Kan man byta en del av den plasten som är under pannorna?
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
du måste naturligtvis utröna var vattnet kommer in. Man kan inte sitta och gissa. Är det dom mängderna som det låter som så borde det rimligen framgå ganska tydligt. Kommer det in vid väggnivå så lär det ju inte vara nåt med takfoten heller utan en bit in.
Ja naturligtvis, jag har ju anlitat experter då jag inte kan sånt här själv, de har tittat men sa inte så mycket utan att det inte är så allvarligt och de kommer med en offert.S Stefan1972 skrev:
Han från fuktservice säger att pga en av de trasiga takpannorna så rinner vattnet in där under på plasten och ner mot fönstret. Tyckte att det lät konstigt men det är kanske så, det räcker med att regnar lite så ser man vattendroppar mellan fönstrena.
Du ser ut att ha moderna isolerglasfönster . Där är själva "kasseten" lufttom och inget vatten ska rinna in på insidan.
Gör det det så är det kapitalt fel.
Låter märkligt att de personer som har varit ute och titta på din skada inte kan ge ett exakt besked om felets art/omfattning.
Trasiga takpannor ska omgående bytas ut. Det är det primära skyddet mot inträngande vatten.
Låter märkligt att de personer som har varit ute och titta på din skada inte kan ge ett exakt besked om felets art/omfattning.
Trasiga takpannor ska omgående bytas ut. Det är det primära skyddet mot inträngande vatten.
Som sagt han på fuktservice säger att det beror på pannorna, snickarna tittade och fotade och sedan kommer det med en offert, det var några dagar sedan, var på dem igår eftersom jag inte klarar detta själv så vill jag de ska fixa allt. Ska jag så länge täcka för vid fönstret eller vid de trasiga pannorna?E etompau skrev:Du ser ut att ha moderna isolerglasfönster . Där är själva "kasseten" lufttom och inget vatten ska rinna in på insidan.
Du menar att nåt är allvarligt fel på fönstret? Det är traryds fönster, står kombi på dem, insatt när huset byggdes -87
Var finns vattnet på fönstren - är det på utsidan eller på insidan? Med insida menas det område som du inte kommer åt och är förslutet från fabrik.
Vatten inne i kassetten är absolut inte bra. På utsidan är det hanterbart om du nu fixar till taket eller vad det är som är fel.
Vatten inne i kassetten är absolut inte bra. På utsidan är det hanterbart om du nu fixar till taket eller vad det är som är fel.