Om du ruskar lite på ljuskällan fram/tillbaka brukar dom komma igen, men återgår nog till att inte fungera. det kan även vara en glapp/bränd anslutning i andra änden av dom två som går till armaturen, försök att om det går att utröna var det är kopplat, (n plint eller dylikt efter den transformator ( 230/12 V )som sitter någon stans först. Det jag menar med skarva om plats finns, går att klippa dom 2 som går in i armaturen och skarva med dom som är i den nya.Sitter dom på undersidan av ett skåp kan det vara tajt att få in skarvar.
Okej, tack för svar.J jonaserik skrev:Om du ruskar lite på ljuskällan fram/tillbaka brukar dom komma igen, men återgår nog till att inte fungera. det kan även vara en glapp/bränd anslutning i andra änden av dom två som går till armaturen, försök att om det går att utröna var det är kopplat, (n plint eller dylikt efter den transformator ( 230/12 V )som sitter någon stans först. Det jag menar med skarva om plats finns, går att klippa dom 2 som går in i armaturen och skarva med dom som är i den nya.Sitter dom på undersidan av ett skåp kan det vara tajt att få in skarvar.
Plats finns men jag vet inte om jag är bekväm med att skarva den, med det är det som måste till alltså?