Byggahus.se
Bilderna blev små, nytt försök här.

• Skärmklipp3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmklipp2.JPG
    Skapa konto
  • Skärmklipp.JPG
    Skapa konto
Slutat fungera , vet du hur, den typen brukar det bli glapp i hållaren för ljuskällan, har du en ny så klipp och skarva med något om det finns plats.

Vet bara att den inte lyser.

”skarva med något om det finns plats”, vad menar du med detta?

Om du ruskar lite på ljuskällan fram/tillbaka brukar dom komma igen, men återgår nog till att inte fungera. det kan även vara en glapp/bränd anslutning i andra änden av dom två som går till armaturen, försök att om det går att utröna var det är kopplat, (n plint eller dylikt efter den transformator ( 230/12 V )som sitter någon stans först. Det jag menar med skarva om plats finns, går att klippa dom 2 som går in i armaturen och skarva med dom som är i den nya.Sitter dom på undersidan av ett skåp kan det vara tajt att få in skarvar.

• Gilla
TimGH
  • Laddar…
Glaset ska bort, vrid glaset eller bänd i kanten av glaset

• Gilla
TimGH
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Om du ruskar lite på ljuskällan fram/tillbaka brukar dom komma igen, men återgår nog till att inte fungera. det kan även vara en glapp/bränd anslutning i andra änden av dom två som går till armaturen, försök att om det går att utröna var det är kopplat, (n plint eller dylikt efter den transformator ( 230/12 V )som sitter någon stans först. Det jag menar med skarva om plats finns, går att klippa dom 2 som går in i armaturen och skarva med dom som är i den nya.Sitter dom på undersidan av ett skåp kan det vara tajt att få in skarvar.
Okej, tack för svar.

Plats finns men jag vet inte om jag är bekväm med att skarva den, med det är det som måste till alltså?

E etompau skrev:
Glaset ska bort, vrid glaset eller bänd i kanten av glaset
Tack! Ska testa det sen!

Väldigt novis fråga men vad är det som ska tas bort och ersättas; alltså är det hela den silvriga armaturen/koppen som gäller?

T TimGH skrev:
Tack! Ska testa det sen!

Väldigt novis fråga men vad är det som ska tas bort och ersättas; alltså är det hela den silvriga armtaturen/koppen som gäller?
Nej, det ser ut som det sitter en G4 halogenljuskälla i armaturen. Den dras ut och ersätts med samma typ.

• Gilla
TimGH
  • Laddar…
E etompau skrev:
Nej, det ser ut som det sitter en G4 halogenljuskälla i armaturen. Den dras ut och ersätts med samma typ.
Topp! Tusen tack!

• Gilla
etompau
  • Laddar…
T TimGH skrev:
Plats finns men jag vet inte om jag är bekväm med att skarva den
Fick uppfattnigen att det var hela armaturen som skulle bytas och inte ljuskällan, därav svaret

J jonaserik skrev:
Fick uppfattnigen att det var hela armaturen som skulle bytas och inte ljuskällan, därav svaret
Förstår, det var otydlig frågeställning. Tack för svar i alla fall!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.