H
Mimmimsis Mimmimsis skrev:
Det är alltså helgjutet även på baksidan och fästet till slangen sitter högst upp. Det alternativ jag ser är att koppla ur allt vatten och se om det går att lägga det på sidan, men jag är 162 cm och inte starkast i världen så jag får väl hyra in en flyttfirma om det ska bli verklighet.

Ett annat alternativ är att träna en ekorre som kan krypa in och skruva bort den gamla slangen och sätta dit den nya.
Det kanske går att lyfta badkaret uppåt? Det finns ju klossar som har lyft funktion, domkraft. Bara en tanke. Finns säkert någon på forumet som vet som är lämplig om man vill lyfta badkaret uppåt.
 
Freestyler
Jag tycker nog att försöka hitta 2 män som är väldigt små och starka är det bästa alternativet här💪😉
 
  • Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Det finns maskiner som ja
D Dilato skrev:
Det finns maskiner som lyfter..typ domkraft..😉
Freestyler Freestyler skrev:
Jag tycker nog att försöka hitta 2 män som är väldigt små och starka är det bästa alternativet här💪😉
Det verkar inte bättre... får starta ny tråd: "Eftersöker mycket små och mycket starka män i Luleå med omnejd"
 
  • Haha
  • Gilla
På grön kvist och 2 till
  • Laddar…
Freestyler
Mimmimsis Mimmimsis skrev:
Det verkar inte bättre... får starta ny tråd: "Eftersöker mycket små och mycket starka män i Luleå med omnejd"
😄 Här kanske? Logotyp för Lulebrottarklubb med en isbjörn och texten 'Since 1955'.
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Dett finns alltså ingen som tror på lösningen att limma ihop det som har släppt? Jag kan inte mycket om lim annat än det där som fastnade på fingrarna när man gick på lågstadiet.
 
Mimmimsis Mimmimsis skrev:
Dett finns alltså ingen som tror på lösningen att limma ihop det som har släppt?
Du ställde aldrig den frågan.
Men visst, det går säkert att limma.
 
D Dilato skrev:
Du ställde aldrig den frågan.
Men visst, det går säkert att limma.
"Eller någon idé på vad jag kan göra för att reparera slangen? Badrummet är gjort 2023 så det är ju inte någon supergammal slang (just nu bara täckt av tejprester)."

Jooo men lite ställde jag den frågan, bara inte med specificerad frågeställning: lim.
Vad skulle man isf använda för lim? Jag antar att slangen inuti det rostfria höljet är av gummi. Google säger gorilla superglue. Men jag litar av någon okänd anledning mer på det här forumet än på Google.
 
Slangen är nog PVC.
Använd Epoxilim (tvåkomponent).
 
Redigerat:
Är blandaren ansluten med flexislangar? Hur mycket spel finns det?
Dra två remmar runt, lyft och palla upp så att man kan ligga under och byta?
 
Mimmimsis Mimmimsis skrev:
Badkaret är alltså helgjutet även på baksidan. Hade det varit öppet hade jag inte bett om råd, utan dragit ut det och bytt. Men de 30 cm jag får när jag drar ut det ger ingen möjlighet att vicka karet och även om det skulle gå skulle jag inte komma in under och upp 45 cm för att skruva loss den gamla slangen.
Oj, ja, då är det ju värre. Det är ju eventuellt då om det går att vika upp och lägga något under så det hålls uppe och man kan komma åt om man kryper in under...

Det lär ju inte vara så trevligt under badkaret heller med en massa gammalt mojs... 😬

Det blir nog svårt att få det att hålla med tejp eller limning. Om du kan få på ett kopparrör på duschen så kan det gå att värma upp slangen och dra på den på röret kanske...
 
Mimmimsis Mimmimsis skrev:
Det verkar inte bättre... får starta ny tråd: "Eftersöker mycket små och mycket starka män i Luleå med omnejd"
Jag skrattar så jag gråter 😂.
Om du finkammat Luleå med omnejd men ändå inte funnit lyfthjälp föreslår jag att du beväpnar dig med plankor och klossar för att pö om pö lyfta upp karet. Därefter kryper en mycket liten men smal man in under karet.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
B
Kunde man kapa upp ett mindre hål på baksidan av karet för att komma åt? Kommer ändå inte att synas sen...
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.