2 614 läst ·
26 svar
3k läst
26 svar
Hur byta duschslang till detta badkar?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 623 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 623 inlägg
Det kanske går att lyfta badkaret uppåt? Det finns ju klossar som har lyft funktion, domkraft. Bara en tanke. Finns säkert någon på forumet som vet som är lämplig om man vill lyfta badkaret uppåt.Mimmimsis skrev:
Det är alltså helgjutet även på baksidan och fästet till slangen sitter högst upp. Det alternativ jag ser är att koppla ur allt vatten och se om det går att lägga det på sidan, men jag är 162 cm och inte starkast i världen så jag får väl hyra in en flyttfirma om det ska bli verklighet.
Ett annat alternativ är att träna en ekorre som kan krypa in och skruva bort den gamla slangen och sätta dit den nya.
D Dilato skrev:
Det verkar inte bättre... får starta ny tråd: "Eftersöker mycket små och mycket starka män i Luleå med omnejd"Freestyler skrev:
"Eller någon idé på vad jag kan göra för att reparera slangen? Badrummet är gjort 2023 så det är ju inte någon supergammal slang (just nu bara täckt av tejprester)."D Dilato skrev:
Jooo men lite ställde jag den frågan, bara inte med specificerad frågeställning: lim.
Vad skulle man isf använda för lim? Jag antar att slangen inuti det rostfria höljet är av gummi. Google säger gorilla superglue. Men jag litar av någon okänd anledning mer på det här forumet än på Google.
Är blandaren ansluten med flexislangar? Hur mycket spel finns det?
Dra två remmar runt, lyft och palla upp så att man kan ligga under och byta?
Dra två remmar runt, lyft och palla upp så att man kan ligga under och byta?
Oj, ja, då är det ju värre. Det är ju eventuellt då om det går att vika upp och lägga något under så det hålls uppe och man kan komma åt om man kryper in under...Mimmimsis skrev:
Badkaret är alltså helgjutet även på baksidan. Hade det varit öppet hade jag inte bett om råd, utan dragit ut det och bytt. Men de 30 cm jag får när jag drar ut det ger ingen möjlighet att vicka karet och även om det skulle gå skulle jag inte komma in under och upp 45 cm för att skruva loss den gamla slangen.
Det lär ju inte vara så trevligt under badkaret heller med en massa gammalt mojs... 😬
Det blir nog svårt att få det att hålla med tejp eller limning. Om du kan få på ett kopparrör på duschen så kan det gå att värma upp slangen och dra på den på röret kanske...
Jag skrattar så jag gråter 😂.Mimmimsis skrev:
Om du finkammat Luleå med omnejd men ändå inte funnit lyfthjälp föreslår jag att du beväpnar dig med plankor och klossar för att pö om pö lyfta upp karet. Därefter kryper en mycket liten men smal man in under karet.
Klicka här för att svara