Z z_bumbi skrev:
Bygger man nytt är det väl lika bra att rita in lösningarna för tillgänglighet direkt oavsett hustyp? Vad händer annars om du bryter benet dagen efter du flyttar in, när någon bekant eller släkting kommer på besök eller om 30 år när du måste lämna ditt drömboende för att du inte kan bo kvar?
Jag har baxat in och ut rullstolar utan ramp och det är inget kul fast värre är att få människor som inte kommer ut utan massor av hjälp innan huset byggs om.

Det ör samma princip som att man bygger två garderober ovanför varandra i tvåvåningshus för att kunna sätta hissen där om det behövs i framtiden..
Du har ju rätt i det. Och om äldre släktingar ska kunna komma på besök så...

A Apparata skrev:
Står huset i södra Sverige? Tänker mig Halland-Gbg och där är ju inte iskyla allt för många dagar per år :) Hur isolerade du?
Jag isolerade med vanlig ull + vindpapp virat runt, och sen ståltråd. Det finns rörisolering att köpa annars också.Vattenrören lade jag en värmeledning (självreglerande) runt också (innanför isoleringen förstås) eftersom detta huset står i Dalarna och -25 var inte helt ovanligt på vintern.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.