2 779 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Hur åtgärdas nedslitna fogar?
I vårat badrum (renoverat av förra ägaren -94) har fogen på golvet slitits ned någon/några millimetrar i duschhörnan samt även på väggen i duschen. Har ni förslag hur detta kan åtgärdas. Jag tänkte använda fogkrats och foga om. Frågan är om man måste kratsa ur samtliga fogar i hela badrummet för att få ett bra slutresultat (ser det konstigt ut om man endast åtgärdar/fogar om de nedslitna ytorna?).
Jag skulle nog skrapa ur lite i alla fogar och foga om hela badrummet så det blir en och samma färg på allt.
Hej!
Har ungefär samma problem, men mina fogar är från 1960... Endel har lossnat helt, andra är helt okej, men en stor del är smutsiga och sunkiga.
Till min egentliga fråga;
På golvet ligger mosaik, typ 1,5x1,5cm. Fogen där är betydligt smalare, och inte riktigt lika dålig. Kan man liksom "putsa upp" golvet och få med det yttersta foglagret för att foga nytt? Det är ju ett herrans arbete att pilla loss all fogmassa från de små pyttefogarna...
/Elin
Har ungefär samma problem, men mina fogar är från 1960... Endel har lossnat helt, andra är helt okej, men en stor del är smutsiga och sunkiga.
Till min egentliga fråga;
På golvet ligger mosaik, typ 1,5x1,5cm. Fogen där är betydligt smalare, och inte riktigt lika dålig. Kan man liksom "putsa upp" golvet och få med det yttersta foglagret för att foga nytt? Det är ju ett herrans arbete att pilla loss all fogmassa från de små pyttefogarna...
/Elin
Klicka här för att svara