Hej,
fogarna i min dusch har nötts ner nära golvbrunnen och i sin tur får lite vatten att samlas där istället för att rinna ner i brunnen, och jag såg även att det finns ett par hål.

Som jag förstått av att läsa andra trådar så påverkas inte tätskiktet då det ligger under, men skulle gärna vilja fylla i dem ändå. Problemet är att jag bara har en dusch och den används flitigt, så hur länge bör man vänta med att duscha innan och efter?

Och behöver jag några verktyg utöver fogmassa, eller räcker det med att dra med finger längs med fogarna som man kan med silikon?

• Skadad fog mellan beige kakelplattor med synliga sprickor och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bojani bojani skrev:
Problemet är att jag bara har en dusch och den används flitigt, så hur länge bör man vänta med att duscha innan och efter?
Tja det tar några timmar. Men får det torka under natten bör det räcka.

Har man väl lagat en gång är det enkelt att göra om det. Och det är det enda som man riskerar att behöva få göra. Så jag skulle försöka låta det torka så länga jag kan och inte oroa mig alls faktiskt.

O O skrev:
Tja det tar några timmar. Men får det torka under natten bör det räcka.

Har man väl lagat en gång är det enkelt att göra om det. Och det är det enda som man riskerar att behöva få göra. Så jag skulle försöka låta det torka så länga jag kan och inte oroa mig alls faktiskt.
Tack, låter rimligt. Kan ju inte bli värre än att behöva göra om det som du säger

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.