Jag bor sedan ett år tillbaka i en enplansvilla byggd under tidigt 70-tal. Runt huset har det då och då dykt upp ansamlingar med sågspån som tydligen härrör från takfoten. Som bilderna visar har det i tidernas begynnelse legat papp i botten och ett ca decimetertjockt lager spån ovanpå, vilket nu rasar iväg allteftersom pappen ger vika. Diverse djurliv får nu också fri lejd in och ut från vinden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Min ambition är att åtminstone sätta fast nät för att hålla det spån som finns kvar inne och djur och natur ute. Helst hade jag gjort detta från insidan, dock är möjligheter att nå fram till takfoten längs husets långsidor från vinden väldigt begränsad med bara några centimeters glipa ned mot takfoten förutsatt att jag inte ger mig i kast i att börja gräva i isoleringen och tar loss de spånskivor som håller den på plats ned mot takfoten
Logga in
Skapa konto
Finns det någon som har en bra idé om hur man löser detta problem? Den enkla lösning som ligger närmast till hands just nu är att köpa insektsnät i metall och häfta fast på takfoten utifrån. Tacksam för tips kring hur jag ska tänka kring detta.