Hej,
Renoverade ett rum i vårt 70-tals hus för fyra år sedan. Rev ner de flesta tapeterna men valde pga ojämnheterna så valde vi att sätta en tjock renoveringstapet på väggarna. Satte våderna kant i kant men efter några veckor drog de sig i sär och springor uppstod på vissa ställen.
Nästa vecka kommer jag att måla om rummet på nytt (yes, redan efter fyra år).
Hur åtgärdar jag springorna på bästa sätt? Vill inte att det blir sprickor i skarven. Hur hade ni gjort? Sandspackel? Mjukfog?
Renoverade ett rum i vårt 70-tals hus för fyra år sedan. Rev ner de flesta tapeterna men valde pga ojämnheterna så valde vi att sätta en tjock renoveringstapet på väggarna. Satte våderna kant i kant men efter några veckor drog de sig i sär och springor uppstod på vissa ställen.
Hur åtgärdar jag springorna på bästa sätt? Vill inte att det blir sprickor i skarven. Hur hade ni gjort? Sandspackel? Mjukfog?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
pappersremsa och spackelM Mawe85 skrev:Hej,
[bild]
Spackla i springorna med latex, blir bra försök att inte kladda ut för mycket bara men de vet du säker själv med . Lägg en sträng latex direkt på din spackel istället för på väggen så kan du styra appliceringen bättre självM Mawe85 skrev:
Klicka här för att svara