hsd
K Kane skrev:
Numera måste man utgå ifrån att alla är färgblinda, laktosintoleranta, glutenallergiker och veganer. 😎
Och dyslektiker

• Gilla
Kane
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Och dyslektiker
Och innehavare av minst en bokstavskombination, icke att förglömma.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Bor du i närheten kan jag komma och åtgärda felet. Det blir några timmars jobb såklart men då är det ur vägen sen. Jag håller till i Värmland.

TRJBerg
RoTe RoTe skrev:
Du låter ju inte helt ohändig gällande nätverk så lös problemet själv? Tror det innebär absolut minst huvudvärk.
Så han ska dra ny kabel i väggarna till 13 uttag runt om i huset?
Varför skulle han göra det jättejobbet när det verkar ligga på leverantören av huset?

RoTe
TRJBerg TRJBerg skrev:
Varför skulle han göra det jättejobbet när det verkar ligga på leverantören av huset?
Haha hur fick du till den logiken? Du kanske borde lämna tråden om du inte fattar nånting...

TRJBerg TRJBerg skrev:
Det är med stor sannolikhet bara kontakteringen som är knas, då behövs inte nytt kablage.

• Gilla
Byggmil och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
RoTe RoTe skrev:
Haha hur fick du till den logiken? Du kanske borde lämna tråden om du inte fattar nånting...
Dito.

RoTe
TRJBerg TRJBerg skrev:
Dito.
Snälla berätta varför man inte bara kontakterar de befintliga kablarna rätt?

TRJBerg
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det är med stor sannolikhet bara kontakteringen som är knas, då behövs inte nytt kablage.
Hur vet du det? Och troligen måste kabeln kapas en bit för att få den användbar för ny kontaktering och det lär bli svårt när den är dragen i vägg.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Hur vet du det? Och troligen måste kabeln kapas en bit för att få den användbar för ny kontaktering och det lär bli svårt när den är dragen i vägg.
Nu skrev jag ju att det bara var sannolikt, inte att jag visste att det var så. Oftast finns det god marginal på kablaget både i dosor samt vid patchpanel, så det är i realiteten inget problem att kontaktera om.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Nu skrev jag ju att det bara var sannolikt, inte att jag visste att det var så. Oftast finns det god marginal på kablaget både i dosor samt vid patchpanel, så det är i realiteten inget problem att kontaktera om.
Nu har de misslyckats med 13 av 14 uttag. Och antagligen inte ens testat. Jag skulle anta att det inte bara är kontakteringen som blev fel. Inklusive kabelmarginal, kabelkvalitet, kabelsort och sönderdragning av ledare.

TRJBerg TRJBerg skrev:
Nu har de misslyckats med 13 av 14 uttag. Och antagligen inte ens testat. Jag skulle anta att det inte bara är kontakteringen som blev fel. Inklusive kabelmarginal, kabelkvalitet, kabelsort och sönderdragning av ledare.
Nu sticker jag ut hakan här lite och påstår att ungefär 95% av alla nybyggen drar slang med fördragen nätverkskabel i, så sannolikheten för sönderdragna ledare skulle jag anse som väldigt liten.
Upprepar att högst sannolikt (så sannolikt att det nästan är sant) är kontakteringen felgjord.
Rulle med blå korrugerad slang innehållande nätverkskablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Testarn
  • Laddar…
Nätuttag som inte fungerar kan vara toppen på isberget. Uppenbarligen slarvig-inkompetent elinstallatör så det behövs en hel genomgång/besiktning av elinstallationerna. Då kan TS leva i trygghet eller se till att alla hittDE FEL ÅTGÄRDAS.

• Gilla
  • Haha
big mike och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Nu sticker jag ut hakan här lite och påstår att ungefär 95% av alla nybyggen drar slang med fördragen nätverkskabel i, så sannolikheten för sönderdragna ledare skulle jag anse som väldigt liten.
Upprepar att högst sannolikt (så sannolikt att det nästan är sant) är kontakteringen felgjord.
[bild]
Att kontakteringen är felgjord på några eller alla felaktiga kontakter har god sannolikhet. Men det innebär inte att det är låg sannolikhet att de gjort andra fel också.

Nissens
TRJBerg TRJBerg skrev:
Att kontakteringen är felgjord på några eller alla felaktiga kontakter har god sannolikhet. Men det innebär inte att det är låg sannolikhet att de gjort andra fel också.
Det är helt olika saker. Jag drog mitt trådade nät själv. Det är ett pilligt men enkelt jobb att göra själv. Jag hade aldrig orkat att bråka om det, mycket enklare att fixa själv.

Är alla man känner färgblinda så kanske det finns en kompis till en kompis som kan hjälpa till med färgerna. 😊

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.