15 251 läst ·
51 svar
15k läst
51 svar
Hur åtgärda fel som inte sågs på besiktningen
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Nu skrev jag ju att det bara var sannolikt, inte att jag visste att det var så. Oftast finns det god marginal på kablaget både i dosor samt vid patchpanel, så det är i realiteten inget problem att kontaktera om.TRJBerg skrev:
Nu har de misslyckats med 13 av 14 uttag. Och antagligen inte ens testat. Jag skulle anta att det inte bara är kontakteringen som blev fel. Inklusive kabelmarginal, kabelkvalitet, kabelsort och sönderdragning av ledare.[SKPG]Zamora skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Nu sticker jag ut hakan här lite och påstår att ungefär 95% av alla nybyggen drar slang med fördragen nätverkskabel i, så sannolikheten för sönderdragna ledare skulle jag anse som väldigt liten.TRJBerg skrev:
Upprepar att högst sannolikt (så sannolikt att det nästan är sant) är kontakteringen felgjord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätuttag som inte fungerar kan vara toppen på isberget. Uppenbarligen slarvig-inkompetent elinstallatör så det behövs en hel genomgång/besiktning av elinstallationerna. Då kan TS leva i trygghet eller se till att alla hittDE FEL ÅTGÄRDAS.
Att kontakteringen är felgjord på några eller alla felaktiga kontakter har god sannolikhet. Men det innebär inte att det är låg sannolikhet att de gjort andra fel också.[SKPG]Zamora skrev:
Det är helt olika saker. Jag drog mitt trådade nät själv. Det är ett pilligt men enkelt jobb att göra själv. Jag hade aldrig orkat att bråka om det, mycket enklare att fixa själv.TRJBerg skrev:
Är alla man känner färgblinda så kanske det finns en kompis till en kompis som kan hjälpa till med färgerna. 😊