Ännu en fråga... Vad har ni ställt in avfuktaren på för procentsats?

Någon som törs säga något om huruvidasyllen kommer torka eller ej enligt mitt inlägg ovan?

+2C och 80% Rh, -2 ute. Avfuktaren står stilla men det beror antagligen på den låga temperaturen (använder en HygroPro hygrostat till avfuktaren).

Nere i skåne har jag +7 och 59% Rh, -3 ute. Har ingen koll på avfuktaren men den ska ju sköta sig själv :)

raggis_73 skrev:
Ännu en fråga... Vad har ni ställt in avfuktaren på för procentsats?

Någon som törs säga något om huruvidasyllen kommer torka eller ej enligt mitt inlägg ovan?
Min startar vid 69% Rh och går tills Rh är nere på 65%. Det funkar för min grund. Ser ingen anledning till att överdriva avfuktandet.

Här i Skottorp(Laholm) har jag +12 igrunden -2 ute och rh 38%.
Avfuktaren går bara med fläkt för att få cirkulation i hela krypgrunden.
Hjälp mig med svar hur jag ska täta utvändigt mellan syll/fasad och stengrunden.
Vill göra det tätt och funderar på vindväv samt klä stenfoten med minaritskivor och luftspalt. Hur ansluter jag minariten till fasadregeln eftersom fasadlivet ligger ca 5 cm utanför stengrunden?

I söndags hade jag -4 och 78% Rh i min krypgrund i stugan. Ca -12 ute och -7 inomhus :D

+4 grader o 55% RF i Småland. Avfuktaren avstängd sedan slutet av september. Alla ventilationshål tilltäppta förutom ett där jag har en undertrycksfläkt. Den är numera alltid avstängd - sommar som vinter.

ca -3 ute och +8 i krypgrund. 42% Rh. Avfuktaren flyttar jag ner i grunden till sommaren. Nu gör den nytta i badrummet istället.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.