Letar runt i menyer men kan inte hitta vad den maximala framledningstemepn justeras på min luftvatten pump årsmodell 2025
Nån som vet?

• Närbild av en inställningsmeny på en luft-vattenvärmepump från Panasonic, där användaren letar efter att justera maximal framledningstemperatur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Display av en luft-vattenvärmepumps huvudmeny med alternativ som funktionsinställningar, systemkontroll och personliga inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag fann funktionen och jag har alltså vattenburen golvvärme samt vatternburna radiatorer. Jag skulle vilja rådgöra kring vad som är bäst i mitt fall.
Jag har en trådlös inomhusgivare där man sätter önskad innetemp.
Jag kan välja mellan fast framlesningstemp eller temperaturkurva.
Är de ens en vits att ha något annat än en fast framledningstemperatur? Jag tänker att den trådlösa innegivaren slår av tempen i golvet om den känner att de blir för varmt?

B
Flytande kondensering är det som gäller för värmepump, dvs att man ställer en kurva baserat på utetempen. Fast framtemp är enkelt men inte bra.

Jag kan tycka att det ideala är om innetempgivaren bara flyttar kurvan lite upp eller ner, beroende på om det är varmare eller kallare än börvärdet inomhus.

Att köra med fast framtemp ger ökad elförbrukning. Framtempkurvan ska ställas så lågt som möjligt, men att att man får rätt temp inne så klart.

Okej ja nu står sen på framledningskurva. Mellan 46-35grader

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.