Att göra allt på samma dag hade aldrig varit ett alternativ för mig ändå. Men för framtida projekt kommer jag definitivt torrlägga och kapa allt innan så att när man får upp farten är det bara att köra.

Man lär sig hela tiden 🥲 har kollat fallet på varje platta och då detta ska bli en tvättstuga endast så har jag endast fall vid golvbrunnen där maskinerna ska stå.

Men tack för inspel, allt är värdefullt. Blir säkerligen ett badrumprojekt senare och då ska jag inte upprepa alla små missar och tankevurpor.

• Älska
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
D Detbrunahuset skrev:
Att göra allt på samma dag hade aldrig varit ett alternativ för mig ändå. Men för framtida projekt kommer jag definitivt torrlägga och kapa allt innan så att när man får upp farten är det bara att köra.

Man lär sig hela tiden 🥲 har kollat fallet på varje platta och då detta ska bli en tvättstuga endast så har jag endast fall vid golvbrunnen där maskinerna ska stå.

Men tack för inspel, allt är värdefullt. Blir säkerligen ett badrumprojekt senare och då ska jag inte upprepa alla små missar och tankevurpor.
Ok, nej det är ju inte alltid möjligt men oftast är det så om allt är tillpassat och klart. :)

Man lär så länge man lever :)

• Gilla
Detbrunahuset
  • Laddar…
Det ser helt vansinnigt ut. Men jag tänker att maskinerna kommer ändå att stå där så man kommer aldrig att se. Men det var det enda sättet jag kunde komma på att få till fallet bra.

Tog nog i lite väl när jag skrapade efter flytspacklet.

• Badrumsgolv under konstruktion med flytspacklat fall, plattor, en vattenmätningsverktyg och en burk på golvet mot en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass på mönstrad kakelplatta visar en lutning på 1,8 grader nära en vägg med grå flytspackelrester.
    Skapa konto
  • Vattenpass på stengolv visar golvets lutning, med digital display som visar 4° och ett traditionellt vattenpass i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
Nu har det permanentats. Bättre än så här får det inte bli. Måste vidare i livet också.

Nu ska väggarna fixas innan röris kan komma.

• Golvyta med terrazzo-plattor, verktyg som hammare och vattenpass ligger på ytan. Väggar runt om väntar på vidare renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.