Jag har Aqara T1 utan neutral som jag vill ansluta till knappen för att styra utomhusbelysning. Om jag gör det här själv, är det bra att göra det

Ta bort brun tråd från strömställare och placera i L i Aqara Switch utan neutral
Ta bort Blå tråd från strömställare och placera i L1 i Aqara Switch utan neutral
En tråd från strömställare blå trådplats till S0 av aqara som visas med grön prickad linje
En tråd från strömställare plats till S1 av aqara som visas med röd prickad linje

Jag kommer att uppskatta alla förslag. Jag tror att det är enkelt men riskabelt att göra, det är därför jag inte kommer att göra det innan jag är 100 procent säker

• Anslutningsdiagram för Aqara T1 utan neutral med strömställare; uppmärkt med färgade prickade linjer och bilder av strömställare, switch-modul och förpackning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Patrik Hasselblad
  • Laddar…

Bästa svaret

Koppla enligt bilden så blir det rätt.

• Gilla
Ikbangesh
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Koppla enligt bilden så blir det rätt.
Tack, det fungerade. Det var ett länge efterlängtat projekt.

I Ikbangesh skrev:
Jag har Aqara T1 utan neutral som jag vill ansluta till knappen för att styra utomhusbelysning. Om jag gör det här själv, är det bra att göra det

Ta bort brun tråd från strömställare och placera i L i Aqara Switch utan neutral
Ta bort Blå tråd från strömställare och placera i L1 i Aqara Switch utan neutral
En tråd från strömställare blå trådplats till S0 av aqara som visas med grön prickad linje
En tråd från strömställare plats till S1 av aqara som visas med röd prickad linje

Jag kommer att uppskatta alla förslag. Jag tror att det är enkelt men riskabelt att göra, det är därför jag inte kommer att göra det innan jag är 100 procent säker
Liken färg satt har du på kablarna från strömställaren till Aqara? Blå eller någon annan färg?

P Patrik Hasselblad skrev:
Liken färg satt har du på kablarna från strömställaren till Aqara? Blå eller någon annan färg?
Jag behöll samma färg men det är bra att ha en etikett också

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.