Elektrisk vägguttag med metallram sedd framifrån på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag från Elko med två anslutningspunkter och metallram, avsett för infällning i vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du skalar ledarna enl anvisning som finns på uttaget (ca 1 cm) och trycker in kardearna i hålen, i hålet finns en låsfjäder som håller fast trådarna. Trådarna ska vara av entrådig eller fåtrådig (7 kardeler) typ

• Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Du skalar ledarna enl anvisning som finns på uttaget (ca 1 cm) och trycker in kardearna i hålen, i hålet finns en låsfjäder som håller fast trådarna. Trådarna ska vara av entrådig eller fåtrådig (7 kardeler) typ
Okej men det är ett befintligt uttag som jag ska byta ut,vet ej vilken typ av trådar som är kopplade.

M mghu skrev:
Okej men det är ett befintligt uttag som jag ska byta ut,vet ej vilken typ av trådar som är kopplade.
Då börjar man med att titta efter...forumets spåkristallkula är på reparation ..

• Haha
avh67f
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Då börjar man med att titta efter...forumets spåkristallkula är på reparation ..
Och när kommer den tillbaka?😀

• Gilla
S0MMER
  • Laddar…
M mghu skrev:
Lägg upp en bild på kabeln så kan vi kolla. Nu ska jag inte vara bror duktig men var försiktig om du känner dig osäker! ⚠️

• Gilla
mghu
  • Laddar…
M mghu skrev:
Okej men det är ett befintligt uttag som jag ska byta ut,vet ej vilken typ av trådar som är kopplade.vet
M mghu skrev:
Vet inte hur entrådig respektive fåtrådig är.

M mghu skrev:
Vet inte hur entrådig respektive fåtrådig är.
Är det massor av jättesmå koppartrådar i slutet på kabeln, typ 7-8st eller en stor?

Det är små trådar

Det ska vara 7 kardeler (trådar) är det fler så går det inte.

• Gilla
avh67f och 2 till
  • Laddar…
Okej då vet jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.