nybyggaresoder
D Danne213 skrev:
Måste ju finnas tillgångar i bolaget om man ens ska kunna hämta hem något igen. Det är bokslutstider nu för företag. Att det sett bra ut förra året betyder inte att det finns något kvar nu när nya redovisningen ska in. Om det nu är en skojare som du beskrivit så hade jag inte haft för stora förhoppningar. Tråkig sits oavsett hoppas det går bra!
Tack för informationen och ditt stöd! Ja, väldigt trist och vi hoppas på ett korrekt slut på avtalet.

nybyggaresoder
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Kanske slå er ihop med de andra som blivit blåsta och hjälpas åt, blir billigare. Eller göra hembesök tillsammans hos skojaren...

Ja, det är lite av min taktik framåt. Att gå ihop med de övrigt berörda, för mer tyngd i processen.

• Gilla
ByggaHusSoder och 1 till
  • Laddar…
H
Ja jag hoppas bara det går bra för dig.
Tyvärr konsumenten som står med all risk.

är allt för enkelt att starta företag för skojare.
De skulle inte få lov att starta nytt hela tiden.

sen skulle de få stå mer till svar för grejer de gör.

nybyggaresoder
H Hallerudsbo skrev:
Ja jag hoppas bara det går bra för dig.
Tyvärr konsumenten som står med all risk.

är allt för enkelt att starta företag för skojare.
De skulle inte få lov att starta nytt hela tiden.

sen skulle de få stå mer till svar för grejer de gör.
Ja, verkligen. Jag håller med dig fullständigt! Systemet är tyvärr väldigt naiv och utnyttjas enkelt.

Tack!

S
Vad heter firman?

nybyggaresoder nybyggaresoder skrev:
Hej,

Jag har tyvärr med stor sannolikhet råkat ut för en riktig skojare.

Bakgrundsinformation
Sommaren 2020 täckande jag avtal om att bygga hus med ett företag i Skåne. Enligt avtalet skulle vi börja bygga senast i december 2020, och vara klart juli 2021.

Efter vi betalt första fakturan i december har allt bara stått stilla. Skojaren skyller på massa saker och gör sig omöjlig att nå.

Han ljuger konstant och nu har jag insett att han inte har för avsikt att bygga något.

Dessutom har jag nu fått fram information om att han gör samma med 5 andra kunder och att han personligen har en mycket dålig historia inom bygge och ekonomi.

Min fråga
På vilka sätt är det bäst att gå vidare med anmälan på person och firman för att få skadestånd och pengarna tillbaka?

Tack på förhand för svar!
Hej,

Jag har tyvärr med stor sannolikhet råkat ut för en riktig skojare.

Bakgrundsinformation
Sommaren 2020 täckande jag avtal om att bygga hus med ett företag i Skåne. Enligt avtalet skulle vi börja bygga senast i december 2020, och vara klart juli 2021.

Efter vi betalt första fakturan i december har allt bara stått stilla. Skojaren skyller på massa saker och gör sig omöjlig att nå.

Han ljuger konstant och nu har jag insett att han inte har för avsikt att bygga något.

Dessutom har jag nu fått fram information om att han gör samma med 5 andra kunder och att han personligen har en mycket dålig historia inom bygge och ekonomi.

Min fråga
På vilka sätt är det bäst att gå vidare med anmälan på person och firman för att få skadestånd och pengarna tillbaka?

Tack på förhand för svar!
Hej! Skulle du kunna skicka ett PM till mig? VIll nämligen komma i kontakt med dig Mvh

B
Ja, verkligen. Jag håller med dig fullständigt! Systemet är tyvärr väldigt naiv och utnyttjas enkelt.

Tack!
Hej, kan du snälla kontakta mig??? Tror jag är i exakt samma båt, kanske tom med samma firma.... :(

S
B ByggaHusSoder skrev:
Hej, kan du snälla kontakta mig??? Tror jag är i exakt samma båt, kanske tom med samma firma.... :(
Vad heter din fuskbyggare?

B
S Elsamimmi skrev:
Vad heter din fuskbyggare?
Kan du skicka PM?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.