3 345 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Hundkiss på Golvspån
hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .
Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.
Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .
Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.
Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
Pröva Klorin.B Bluesweden skrev:hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .
Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.
Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
Kanske kan vara värt att prova?B Bluesweden skrev:hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .
Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.
Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
https://www.sangvatningsbutiken.se/sv/urinluktborttagningsmedel
Tackar ödmjukas.
Jag testar och återkopplar!
Jag testar och återkopplar!
Jag föreslår detta:
- multimaskin med raspblad för att fräsa bort de översta millimetrarna av fläckarna
- pool-klor i vattenlösning för att förstöra luktämnen - blir starkare än Klorin
- spackla för att ersätta det bortfrästa
- våtrumslim i rätt tjockt lager över för att få en plasthinna över
Jag har ingen erfarenhet av hundar men gjorde så för att sanera musbon i innerväggarna.
- multimaskin med raspblad för att fräsa bort de översta millimetrarna av fläckarna
- pool-klor i vattenlösning för att förstöra luktämnen - blir starkare än Klorin
- spackla för att ersätta det bortfrästa
- våtrumslim i rätt tjockt lager över för att få en plasthinna över
Jag har ingen erfarenhet av hundar men gjorde så för att sanera musbon i innerväggarna.
Klicka här för att svara