hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .

Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.

Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
 
B Bluesweden skrev:
hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .

Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.

Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
Pröva Klorin.
 
  • Gilla
Bluesweden
  • Laddar…
Borde funka med ozon eller spärrgrund, båda tar ju bort lukt från cigaretter och dylikt så varför inte ammoniak?
 
  • Gilla
Bluesweden
  • Laddar…
B Bluesweden skrev:
hej!
Ställer en snabb fråga om det finns en enklare lösning på detta bekymmer .

Vi har en hund som vi sedan valpsben haft svårt att få rumsren. Det har blivit bättre med åren men ibland så helt enkelt är det en pöl på vardagsrumsgolvet när vi går upp på morgonen. Så här har det varit under ett gäng år. (10 ca).
Nu totaltrenoverar jag hela detta våningsplan och efter att ha bruttit det gamla golvet ser man fläckvis i golvspånskivorna var det hamnat. Är så lite vätska så är inte på något sett fuktskadad, men, det luktar.
Är det någon som har en lösning för att få vägg detta utan att behöva bryta även skivorna?
Bekant sa slipa ner, en annan sa såpa och låt ligga och en tredje sa byt skivorna.

Hjälp mig då jag redan ligger toklångt efter i min renovering.
Kanske kan vara värt att prova?
https://www.sangvatningsbutiken.se/sv/urinluktborttagningsmedel
 
  • Gilla
Bluesweden
  • Laddar…
Tackar ödmjukas.
Jag testar och återkopplar!
 
Peter2400 Peter2400 skrev:
Kanske kan vara värt att prova?
[länk]
Den får det bli ett test av helt klart! Tack!
 
Ett förslag är också vanlig ättika.
Du får pröva dig fram.
Nu börjar ju jycken få ålder men hade han varit yngre hade ett veterinärbesök kanske kunnat begränsa problemet.
 
Jag föreslår detta:
- multimaskin med raspblad för att fräsa bort de översta millimetrarna av fläckarna
- pool-klor i vattenlösning för att förstöra luktämnen - blir starkare än Klorin
- spackla för att ersätta det bortfrästa
- våtrumslim i rätt tjockt lager över för att få en plasthinna över

Jag har ingen erfarenhet av hundar men gjorde så för att sanera musbon i innerväggarna.
 
@Bluesweden Fick du bort lukten? Vad fungerade/fungerade inte?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.