Hej forumet, första inlägget här!
Renoverar vårat 6 kvm badrum och har nu kommit en bit. Märkte efter att jag hade lagt igen golvet att en bit av gamla spånet har svällt något då det var en höjdskillnad på 2 mm ungefär. Gamla golvbrunnen satt i närheten där förr så antar att fukten borde ha kommit från den.
Är detta något att bry sig om/åtgärda?
Höjdskillnaden kommer ju flytasspacklas över sedan, men kan hållfastheten hos spånet vara påverkat?
Skarvarna är skruvlimnade med en bit av golvspån undertill där sponten är rensågad, så risken finns att nya golvet det kommer förstöras ifall jag sågar upp golvet igen.
Markerade hörnet som har svällt upp med svart penna i en av bilderna.
Renoverar vårat 6 kvm badrum och har nu kommit en bit. Märkte efter att jag hade lagt igen golvet att en bit av gamla spånet har svällt något då det var en höjdskillnad på 2 mm ungefär. Gamla golvbrunnen satt i närheten där förr så antar att fukten borde ha kommit från den.
Höjdskillnaden kommer ju flytasspacklas över sedan, men kan hållfastheten hos spånet vara påverkat?
Skarvarna är skruvlimnade med en bit av golvspån undertill där sponten är rensågad, så risken finns att nya golvet det kommer förstöras ifall jag sågar upp golvet igen.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 589 inlägg
Är det torrt och inte ngn påväxt i det så borde det funka.Cona5 skrev:
Hej forumet, första inlägget här!
Om spacklet täcker, eller det slipas ned innan så borde det inte vara några problem. Det är ju i kanten också så det finns ju en regel därunder tänker jag.
Tack för ditt inlägg!klaskarlsson skrev:
Skivan känns och ser robust ut, golvbjälke sitter under. Tar och slipar lite lätt i nivå så blir det bra sen. Känns inte värt att riva upp rutan för att byta ut den lilla delen som rest sig.
Klicka här för att svara