10 475 läst ·
60 svar
10k läst
60 svar
Huateng/ Alibaba importera minigrävare
Menar du din?V växelventil skrev:
Den är tjusig men min vikt är fastställd i bill of lading samt kontrollerat vikten själv till 1438 kg i containern. I denna vikt är 200 kg extrautrustning samt själva träcontainern närmare 100 kg.
Konverteringsfel kan vara en orsak men om det nu är många uppgifter som inte stämmer är det säkert så att de återanvänder texten oavsett maskin men har rätt bild, inte heller det är direkt ovanligt. Men oavsett vad så är det inte en grävare på 2500 kg på bilden utan snarare 1200 kg och av någon anledning verkar många säljare på kinesiska budgetsidor gå på bild före text... därav att det är så viktigt att grundligt kolla upp vad man köperM MartinP666 skrev:
ja då stämmer det inte alls med vad som står i diagrammet vad den kan prestera om man tänker vad den den väger.Den grävaren på bilden stämmer nog bra om du jämför med min maskin som var en 1,2 tonnare.Vet du om det sitter en kubotamotor i din maskin?Hade min maskin i 3 år utan problem och sålde den till en här på forumet och vad jag vet fungerar den forfarande.G Gote39 skrev:
Tycker den bilden på grävare du vidade du köpt ser betydligt större ut än den jag hade.
Det borde sitta en typskylt framtill på grävaren som du kan se vad den väger.
Redigerat:
Vad jag sett så har du inte laddat upp en bild på din maskin utan endast salubilderna så det är omöjligt för oss här inne att avgöra hur lik den är bilden men däremot är det glasklart att bild och info inte stämmer överens. Med tanke på vad du har skrivit om din maskin så har du fått den maskin som var på bilden och inte den enligt specen vilket tyvärr verkar vara väldigt vanligt från alla dessa sidor att det är bilderna som är korrekta och inte specen. Så enligt kineserna verkar specen tyvärr inte definiera varan utan den definieras av bilderna, tvärtemot vad vi svenskar förväntar oss och därför är det så extremt viktigt att göra en ordentlig research på vad man tänker privatimportera därifrån för att inte bli besviken.G Gote39 skrev:
Jösses skulle inte ta i den med tång.Krilleman skrev:
Maskinen går inte att jämföra men kör på…
Bara för klargöra så är min en bra entonnare och klarar det som är tänkt för storleken.
Hydrauliken och motorn är bra men, momentet som 2,5 ton klarar är mer.
Men utvärdering efter 20 timmar är nya larvfötter och 7000 kr extra men detta är för de monterat fel latvfötter.
Har fotat typ skylten samt visat den i tråden tidigare.V växelventil skrev:ja då stämmer det inte alls med vad som står i diagrammet vad den kan prestera om man tänker vad den den väger.Den grävaren på bilden stämmer nog bra om du jämför med min maskin som var en 1,2 tonnare.Vet du om det sitter en kubotamotor i din maskin?Hade min maskin i 3 år utan problem och sålde den till en här på forumet och vad jag vet fungerar den forfarande.
Tycker den bilden på grävare du vidade du köpt ser betydligt större ut än den jag hade.
Det borde sitta en typskylt framtill på grävare som du kan se vad den väger.
Är en trecylindrig dieselmotor som går fint. De säger Yanmar kopia men vet inte står på skylten.
Kommer nog gå på men man kan förvänta sig lite mer obalans i motorn vilket ger färre timmar.
Men helt ok för mig.
En spade är en spade och inte en kratta. Kineserna är kapabla att skicka folk till månen så rimligen borde specifikationen stämma för en minigrävare.S Svampe skrev:Vad jag sett så har du inte laddat upp en bild på din maskin utan endast salubilderna så det är omöjligt för oss här inne att avgöra hur lik den är bilden men däremot är det glasklart att bild och info inte stämmer överens. Med tanke på vad du har skrivit om din maskin så har du fått den maskin som var på bilden och inte den enligt specen vilket tyvärr verkar vara väldigt vanligt från alla dessa sidor att det är bilderna som är korrekta och inte specen. Så enligt kineserna verkar specen tyvärr inte definiera varan utan den definieras av bilderna, tvärtemot vad vi svenskar förväntar oss och därför är det så extremt viktigt att göra en ordentlig research på vad man tänker privatimportera därifrån för att inte bli besviken.
Ja fast vikten står det inget om det gjorde det på min.Priset var väl lite väl lågt för en 2.5 tonnare så du har nog fått en mindre maskin mot vad du beställt tyvärr.G Gote39 skrev:
Det är klart att det inte går att lita på Kina företag. Stora risker att handla på deras siter.S Svampe skrev:Hade det varit en svensk sida så hade det säkert gått art komma någonstans med det argumentet men ett Kinabaserat företag för billiga prylar lär inte bry sig för fem öre om vad deras säljare skriver. Det känns som mer regel än undantag att alla dessa sidor inte kan hantera konvertering av längd- och viktenheter. Plus att i det här fallet så syns det på bilderna att maskinen bör väga runt 1200 kg ( =2500lbs) och man gör inte en grävmaskin dubbelt så tung bara genom att lasta på vikter utan hela maskinen skalas upp
Vet man inget om grävare, så är det nog inte så lätt att veta hur mycket de ska väga.
Ytterst få vet inte heller vad hamnavgifter och dylikt kostar på inköpspriset på hemsidan...D datpsu skrev:
Det ska ju även tilläggas att dessa TILLKOMMER på priset utan att säljaren påstår annat.
Sen att enheten är över 1,0 ton från anvisad vikt, är nog ännu värre enligt mig. Men detta är Kina och bestrida är svårt när man betalat i förskott.
Redigerat: