37 650 läst ·
54 svar
38k läst
54 svar
HP/MS larm Nibe Fighter 1215
Uppdatering från mig då:
Det blir byte av hela tjofräset. Thermia Calibra 7 kommer om nån vecka.
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycket
Känna faktiskt skönt att få nåt som jag vet kommer funka många år.
Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar
Det blir byte av hela tjofräset. Thermia Calibra 7 kommer om nån vecka.
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycket
Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar
Intressant! Håller faktiskt på att fundera på Thermia, just för att det är de som säljs av lokala vvsarna. Får man fråga vad det kommer landa på? Pumpen och bytet?J jagkanspika skrev:Uppdatering från mig då:
Det blir byte av hela tjofräset. Thermia Calibra 7 kommer om nån vecka.
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycketKänna faktiskt skönt att få nåt som jag vet kommer funka många år.
Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar![]()
79 tkr. Då ingår allt, från att koppla ur den gamla till att den nya är igångkörd och finjusterad och den gamla bortforslad. Det skiljer sig en del mellan offerterna på det sättet.F Freethefire skrev:
Finjobb ju! Före och efter bilder önskas!J jagkanspika skrev:Uppdatering från mig då:
Det blir byte av hela tjofräset. Thermia Calibra 7 kommer om nån vecka.
Tack för all hjälp allihop. Även om det blev ett dyrt kalas i slutändan så har jag lärt mig mycketKänna faktiskt skönt att få nåt som jag vet kommer funka många år.
Nu blev det ett gött sidoprojekt. När vp ändå ska bytas kan jag ju lika gärna passa på att fräscha upp pannrummet. Klassiska ”plastfärg på källarväggen”-problemet. Färgen nedan marknivå kan jag nästan blåsa ner, värre med den ovan mark. Sitter som berget... Blir några goa kvällar![]()
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Tack för hjälpen, det fungerade perfekt! :>Schwen92 skrev:
Hej förra veckan råkade vi ut för något liknande när en defekt kaffebryggare drog en fas i huset. Så om något sådant skett slår motorskyddet in. Vi har samma bvp som dig, så bytte säkring till fasen och återställde motorskyddet, det är en liten blå skruv som man kan vrida tillbaka bakom plåten där displayen sitter. Man måste skruva av plåten för att komma åt, men om det är något annat som gör att ms slår på kan man bränna kompressorn om man återställer för motorskyddet för många gånger. Jag slog iaf av pumpen och återställde skyddet och nu funkar allt som det ska igen![]()
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
