Löser motorskyddet, återställer man det kan den starta och gå en stund, sedan samma.
Öppnade och vred med lite mejsel på axeln till kb-pump och vb-pump innan omstart men ingen skillnad.
Retur för värme har ett smutsfilter (?), se bild
Är det bara stänga kulventilen och öppna på locket, eller hur gör man?
Öppnade och vred med lite mejsel på axeln till kb-pump och vb-pump innan omstart men ingen skillnad.
Retur för värme har ett smutsfilter (?), se bild
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det bara stänga kulventilen och öppna på locket, eller hur gör man?
Skruvat ur och bytt säkringar. Nu blev det andra problem
så fort den startar går propp 1, byter den startar om då går propp 2, byter den och startar då går propp 1 igen osv
Annat i display nu LP larm
Nu kan jag ju inte köra den som elpanna heller
Öppnade på säkerhetsbrytaren, inkommande kablar är stenhårda, den bruna ser bränd ut på isolering t o m, det som går ut ser ok ut
Annat i display nu LP larm
Nu kan jag ju inte köra den som elpanna heller
Öppnade på säkerhetsbrytaren, inkommande kablar är stenhårda, den bruna ser bränd ut på isolering t o m, det som går ut ser ok ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom har fått smällar båda och byter du en så kan den andra gå. Vad har du för värmekälla, VP eller elpanna. Med VP, öppna fronten och koppla bort kompressorn från kontaktorn och testa. Sen kanske det finns en elpatron med, då måste till lite annat, går nog igång på en eller två kontaktorer och då kan man koppla ur på kontaktorerna.
Nu blev jag förvirrad och vet inte i vilket läge jag har sattJ jonaserik skrev:Dom har fått smällar båda och byter du en så kan den andra gå. Vad har du för värmekälla, VP eller elpanna. Med VP, öppna fronten och koppla bort kompressorn från kontaktorn och testa. Sen kanske det finns en elpatron med, då måste till lite annat, går nog igång på en eller två kontaktorer och då kan man koppla ur på kontaktorerna.
Jepp det är bra att ta in någon som kan. Det behöver inte vara en gubbe för fabrikatet utan en vanligt elektriker i 40 - 50 års åldern som varit med ett tag. Det finns färskvara som kan dom med, så ingen skugga för någon.K Kurtivan skrev:
Elektriker har varit här och bytt säkerhetsbrytaren där någon ledare gått varm, sedan hittade han att en kontaktor fastnat, men efter det tuffade pumpen igång. Den där kontaktorn behöver kanske bytas sa han.
Nu har det här med motorskydd som löser ut upprepats flera gånger och en kontaktor har också fastnat igen och orsakat att säkringen gick. Jag har ställt om till elpannedrift i väntan på byte av kontaktor så får vi se om felen fortsätter. Kanske är det kompressorn som tänker ge upp?
Om kontaktor fastnat är den trasig. En trasig kontaktor kan lösa ut motorskyddet.K Kurtivan skrev: