Byggahus.se
E
Skrivet av: Gäst

Jag vill bo mysigt o hemtrevligt och designritat det blir lite svårare uppgift för arkitekten.

E

Riktigt snyggt! // Linus

E

Jobbigt att hitta ingången när man kommer hem lite lullig frampå småtimmarna.

E

Love it :)

E

Kul att stealthtekniken äntligen nått småhusmarknaden, som jag har väntat. Perfekt med ett hus som inte syns på radarn;-)

E

Till alla Er som bidrar med allmän förbittring och ilska i kommentarsspalten;

Varför inte själva ge en arkitekt i uppdrag att rita Ert boende såsom Ni vill ha det. Om ni nu vet så väl hur mysigt, hemtrevligt, funktionellt och praktiskt ni själva vill bo bör det ju inte vara något problem för någon att rita det.

Ingen tvingar Er att tycka om det hus någon annan har uppfört.

Om ni tycker att Johannes gjort en ripoff på Mies Van Der Rohes Barcelona-pavlijong kanske ni skall ta Er en rejäl funderare till. Köpa nya glasögon?

E

Hej

Grymt fint hus

E

Hej

Någon som vet var jag kan finna spotlightsen som sitter i köket?

Niklas

E

Skämtar du? Jag gillade det skarpt! Kan rekommendera www.arkitektofferter.se om man vill ha ett arkitektritat hus till ett förmånligt pris.

E

Konceptet är ok, men huset är ju helt obalanserat från utsidan sett. Fönsterplaceringen känns lite hipp som happ (varken strikt symmetriskt eller "snyggt" asymmetriskt) och panelsplåtkarven sitter så att huset känns tungt upptil och skär fönster väldigt fult. Att kalla huset en arkitektonisk fullträff som många gör här tyder på att man antingen inte sett mycket i den här stilen (vilket det finns mycket och bättre av) eller att man är lättimponerad. Jag är själv inne på den här stilen men skulle detta vara slutresultatet skulle jag vara besviken. Mycket besviken. Som offentlig mijö, helt ok.

E

panelplåtskarven ska det stå i inlägget ovan.

E
Skrivet av: A.nonym

Det måste vara gamla doktor bergström som äger villan. Den ser precis ut som sjukhuskorridorerna gjorde på 70-talet, lättstädat tråkigt golv, vitqa och sterila väggar - Doktorn kan komma :)
Usch så opersonligt och sterilt, barn är garanterat inte välkomna då det på 5 sekunder hade blivit ett par tusen synliga finger och handavtryck.
Utanpå ser det ut som en bunker som växt upp ur marken...
Vissa med gott om pengar verkar inte ha någon smak....

E
Skrivet av: Marcus Lundberg

Exteriört gillar jag det men sen känns det inte alls som att de fick till det interiört. Mycket korridorer och stig placering/ form på köket.

E
Skrivet av: Fredrik

Så jäkla stramt att huset nästan ser photoshopat på plats. Coolt men oacceptabel placering av tvättstgan, inget för leriga barn.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.