SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Kollade på företagets reco-sida, och det var med undantag för ovanstående skribent idel lovord, superlativ och 5 i betyg. Känns nästan lite Nordkorea-aktigt...

Ja det är lite väl för perfekta betyg iom den upplevelse vi haft med dem, betygen stämmer inte överens med det skick/kvalitet de levererat köket i och det bemötande vi fått. Tom vår skadebesiktare tyckte inte köket var tillverkat efter svenska standarder och tillverkats av någon utan tillräckliga yrkeskunskaper.. Det känns som om deras betyg inte lämnats av riktiga kunder.

När vi inte längre kände oss bekväma med Jan då vi ertappat honom med lögn efter lögn och han besvarade våra reklamations email med "att du orkar" och meddelade företaget detta fick vi till svar att eftersom det var Xxx som hade sålt oss köket så var vi tvungna att ta allt genom honom. Ännu fler seriositets poäng till Nepas Kök, NOT!
 
Redigerat av moderator:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag vill tydliggöra att Roberto Alvarez har fyllt i sin profil fullständigt och korrekt och att vi moderatorer kan se att medlemmen är den han utger sig för att vara.

Jag är jag och är alltid ärlig med det jag tycker och tänker, tänker inte tillåta att ett företag förstör andra människors drömmar om ett fint kök såsom de gjort mot oss. Det är vedervärdigt. Önskar inte någon denna typ utav huvudvärk som vi haft i månaders tid med först och främst Xx Nepas Kök och inredning och senare Xxx.
Vi känner oss rånade av Nepas Kök och Inredning AB med tanke på vad de levererat, ingen skall behöva lägga sina hårt förvärvade slantar på denna typ av skit och företag.


Vill ni veta hur Xxx Nepas Kök agerade när de kom för att kika på köket?
 
Redigerat av moderator:
Vi är nu i November och skräckhistorian fortsätter... Vi har fortfarande inte kommit i hamn med detta. Vi kommer under de följande dagarna att posta mer utförligt så ni alla får ta del av det som skett då vi inte alls är nöjda.
 
Hur mycket har ni hunnit betala dem av den totala köpeskillingen?
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
K Kane skrev:
Hur mycket har ni hunnit betala dem av den totala köpeskillingen?
Tyvärr så kräver detta företag 50% innan de börjar producera köket och resterande 50% innan leverans, förstår varför de gör så nu. Vem som helst hade vägrat att betala för det de levererar.
 
  • Arg
  • Wow
Kane och 1 till
  • Laddar…
Kommer att under helgen ladda upp besiktningsprotokoll samt avtalet som de försökt få oss att signera för att ta tillbaka det katastrofala kök Nepas Kök levererat.
 
Det är så komiskt att se på Reco hur de försöker få upp sitt betyg igen genom att från Palma Bygg (de äger även det företaget) lämna omdömen om Nepas Kök och Inredning AB. Skrattar så mycket här borta att jag nästan gråter. Och nu har omdömen gått från att vara i superlativ och massvis med text till att bli jätte korta efter att det påpekades i dessa trådar... Hmm man blir ju väldigt fundersam kring vad som faktiskt är äkta och inte.
 
Här kommer besiktningsprotokollet då vi ledsnat. Som ni ser så är det kök som Selma Kjokken tillverkat och Nepas Kök levererat ett skämt rent ut sagt.. kommer i dagarna att ladda upp lite andra dokument som de försökt få oss att signera så alla förstår vidden av fulspelet de försöker med enligt oss.
 
  • Besiktningsprotokoll för köksinredning med skadeanmärkning daterad 2021-09-20.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sida ur besiktningsprotokoll med text och bilder på felaktig installation av köksskåp och diskbänksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skador och brister i ett nyinstallerat kök, inklusive felande tätningsdetaljer och ojämnhet vid bänkskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Brister i ett kök med felstor kombiugn, för kort fläktkåpa, avsaknad av täcksidor och färgskador på skåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Defekter på köksluckor med synliga skruvar, ojämna utskärningar och färgavvikelser dokumenterade i ett besiktningsprotokoll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sida ur ett besiktningsprotokoll som noterar brister i levererad skåpinredning till ett kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Gilla
prebbs_se och 3 till
  • Laddar…
Tråkigt att se och läsa detta, och surt att ni drabbats av detta inkompetenta företag!
Men det är ändå bra att du berättar, det är värdefull konsumentinformation för oss andra!
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Tråkigt att se och läsa detta, och surt att ni drabbats av detta inkompetenta företag!
Men det är ändå bra att du berättar, det är värdefull konsumentinformation för oss andra!

Det är helt otroligt att vi skall ha råkat ut för dessa skojare, väntar bara tills ni får se avtalet de försökt få oss att signera för att de skulle återbetala köpeskillingen för köket. Helt otroligt att de inte bara kan göra rätt för sig, hade de gjort rätt från början istället för att enligt oss försöka lura oss så hade de aldrig fått någon negativ publicitet. Istället så förlorar de massvis genom all negativ publicitet de får här och överallt annars som jag publicerar om detta på. Det är lite komiskt hur de inte förstår hur internet fungerar, om än mer tid går innan de gör rätt för sig och jag fortsätter posta desto synligare blir allt detta för potentiella kunder som kollar upp dem iom att tråden fortsätter vara publik och aktiv osv. Tur att denna tråd verkar hamna på första sidan för de flesta som googlar Nepas Kök och Inredning AB. De försökte skrämma oss till tystnad genom att meddela till vår entreprenads advokat att om vi fortsätter posta skulle de anmäla oss, men utöver det så inkluderar de i avtalet sekrettessklasuler samt vites belopp om vi inte tog bort allt på internet eller postade att "Nepas Kök har gjort rätt för sig". De inkluderade även i avtalet att vi inte kunde yrka några ytterligare skadeståndsanspråkan efter denna överenskommelse. Att endast återbetala köpeskillingen för ett helt kök som flera månader efter att de levererades inte är klart och allvarliga brister kvarstår är ett skämt i sig när det medfört oerhörda extra kostnader för oss pga deras missar och deras original avtal ej innehåller några sådana klausuler.

Undvik Nepas Kök och Inredning AB (Nepas Kök) eller Selma Kjøkken og Interiør AS, ägaren till Nepas Kök driver även Palma Bygg.
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi fortsätter i tvist gentemot Nepas Kök och Inredning AB så uppföljare kommer att postas utöver det avtal de försökt få oss att signera.
 
Någon annan som tycker att skadeprotokollet påvisar att Nepas Kök betyg på reco inte kan vara riktiga omdömen?
 
Redigerat:
R Roberto Alvarez skrev:
Det är helt otroligt att vi skall ha råkat ut för dessa skojare, väntar bara tills ni får se avtalet de försökt få oss att signera för att de skulle återbetala köpeskillingen för köket. Helt otroligt att de inte bara kan göra rätt för sig, hade de gjort rätt från början istället för att enligt oss försöka lura oss så hade de aldrig fått någon negativ publicitet. Istället så förlorar de massvis genom all negativ publicitet de får här och överallt annars som jag publicerar om detta på. Det är lite komiskt hur de inte förstår hur internet fungerar, om än mer tid går innan de gör rätt för sig och jag fortsätter posta desto synligare blir allt detta för potentiella kunder som kollar upp dem iom att tråden fortsätter vara publik och aktiv osv. Tur att denna tråd verkar hamna på första sidan för de flesta som googlar Nepas Kök och Inredning AB. De försökte skrämma oss till tystnad genom att meddela till vår entreprenads advokat att om vi fortsätter posta skulle de anmäla oss, men utöver det så inkluderar de i avtalet sekrettessklasuler samt vites belopp om vi inte tog bort allt på internet eller postade att "Nepas Kök har gjort rätt för sig". De inkluderade även i avtalet att vi inte kunde yrka några ytterligare skadeståndsanspråkan efter denna överenskommelse. Att endast återbetala köpeskillingen för ett helt kök som flera månader efter att de levererades inte är klart och allvarliga brister kvarstår är ett skämt i sig när det medfört oerhörda extra kostnader för oss pga deras missar och deras original avtal ej innehåller några sådana klausuler.

Undvik Nepas Kök och Inredning AB (Nepas Kök) eller Selma Kjøkken og Interiør AS, ägaren till Nepas Kök driver även Palma Bygg.
Hej Roberto!

Vi har anlitat ett inredningsföretag som samarbetar med Nepas och jag blev ganska orolig då jag läste om era erfarenheter. Utan att förringa era upplevelser på något sätt så
är det dock ett par saker jag undrar över :

1. Hur ser garantiavtalet ut? Ni har väl ett sådant, vilket givetvis skall vara skriftligt aldrig muntligt! Garantin borde väl rimligen ligga på mer än ett år?

2. Vad jag ser i svaret från Nepas så är de villiga att byta ut allt trasigt och felaktigt och det utan kostnad för er, vilket är deras skyldighet enligt lag.

3. Enligt konsumentköplagen har säljare två försök på sig att rätta till felaktigheter (eller laga) innan man kan lämna in en reklamation.

Ni har lagt ut bilder på ett kök som ser för j-ligt ut på ren svanska men om ni inte har ngt emot det skulle jag vilja veta lite mer ingående vad ert bråk med Nepas handlar om? Att köket måste bytas ut är ju självklart men det går ju på garantin så vari består själva konflikten?
Som sagt, gärna lite mer detaljer så jag förstår vad Nepas gör/inte gör?
Just nu känns det osäkert om jag vill anlita dem eller inte men skulle som sagt uppskatta lite mer info om det inte är alltför privat!
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
PixieEddie PixieEddie skrev:
Hej Roberto!

Vi har anlitat ett inredningsföretag som samarbetar med Nepas och jag blev ganska orolig då jag läste om era erfarenheter. Utan att förringa era upplevelser på något sätt så
är det dock ett par saker jag undrar över :

1. Hur ser garantiavtalet ut? Ni har väl ett sådant, vilket givetvis skall vara skriftligt aldrig muntligt! Garantin borde väl rimligen ligga på mer än ett år?

2. Vad jag ser i svaret från Nepas så är de villiga att byta ut allt trasigt och felaktigt och det utan kostnad för er, vilket är deras skyldighet enligt lag.

3. Enligt konsumentköplagen har säljare två försök på sig att rätta till felaktigheter (eller laga) innan man kan lämna in en reklamation.

Ni har lagt ut bilder på ett kök som ser för j-ligt ut på ren svanska men om ni inte har ngt emot det skulle jag vilja veta lite mer ingående vad ert bråk med Nepas handlar om? Att köket måste bytas ut är ju självklart men det går ju på garantin så vari består själva konflikten?
Som sagt, gärna lite mer detaljer så jag förstår vad Nepas gör/inte gör?
Just nu känns det osäkert om jag vill anlita dem eller inte men skulle som sagt uppskatta lite mer info om det inte är alltför privat!

Är ute på språng med julklapps handlandet, men kan återkoppla ikväll. Vi kan tyvärr verkligen inte rekommendera Nepas Kök pga allt strul samt att vi än idag står utan ett färdigställt kök och en långdragen juridiskprocess är igång gentemot dem.
 
Ok, tack!

Hinner du nån gång får du gärna berätta mer!
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.