Skulle starkt avråda från att handla något alls från Nepas Kök och Inredning AB. Vi fick ett helt leveransskadat kök och där vill Nepas än så länge inte ta något ansvar eller ersätta trots att en muntlig överenskommelse inträffades med säljaren som sålde oss köket om att de skulle ersätta allt som kom leveransskadat eller fellevererat. Värt att notera att vi skickade in reklamation för över 2 månader sedan men har fortfarande inte fått något svar kring hur de kommer lösa detta trots säljarens muntliga överenskommelse.

Vi inväntar till arbetsveckans slut och har vi inte fått svar kring hela kökets reklamation så kommer vi att lämna en utförlig redogörelse kring hur vår upplevelse med Nepas vart.

Just nu råder vi alla att undvika Nepas.

• Gilla
Nafs nafs
  • Laddar…
Ok, de tyckte inte att jag låg inom deras prisomfång så det blev ett Ikeakök med Veddinge vita luckor.
Det som var trist är att de inte kunde säga det tydligt direkt. Det gjorde den i alla fall på Marbodalkök.
Men jag förstod det förstås ändå.
Tack för input ändå

Vi har jätte problem med Nepas, vi fick ett helt skadat kök och de lovade att byta ut allt men nu så sitter vi här med ett helt skadat kök och Nepas vägrar ta ansvar. Ungnen passar inte i ugnstommen, bänkskiva som saknar stöd och kommer att knäckas, alla luckor i fel material och skadade dessutom, Nepas förstörde en stomme så den hänger löst och de vägrar ta något ansvar. Vi har behövt dra in jurist i ärendet och låter de sköta allt. Vi är så oerhört less på Nepas så det inte finns, vi kan INTE rekommendera någon att handla hos Nepas Kök och Inredning AB förrän de faktiskt tar ansvar.

R Roberto Alvarez skrev:
Vi har jätte problem med Nepas, vi fick ett helt skadat kök och de lovade att byta ut allt men nu så sitter vi här med ett helt skadat kök och Nepas vägrar ta ansvar. Ungnen passar inte i ugnstommen, bänkskiva som saknar stöd och kommer att knäckas, alla luckor i fel material och skadade dessutom, Nepas förstörde en stomme så den hänger löst och de vägrar ta något ansvar. Vi har behövt dra in jurist i ärendet och låter de sköta allt. Vi är så oerhört less på Nepas så det inte finns, vi kan INTE rekommendera någon att handla hos Nepas Kök och Inredning AB förrän de faktiskt tar ansvar.
Vilken tur att jag inte hade råd att få ett kök från dem.
Men vilken jobbig sits ni är i Ta in jurist mm. Det suger energi och är dyrt. Tack för informationen!

Vi köpte ett kök från Nepas kök och inredning AB som vi inte alls är nöjda med, varenda lucka levererades skadad och Nepas har därefter ljugit oss rakt upp i ansiktet och vägrar ta det ansvar de är skyldiga att ta. Vi har nu haft en inspektion av köket av auktoriserad skadeinspektör som konstaterat att köket inte håller svensk standard överhuvudtaget. Vi är nu i en juridisk process gentemot Nepas Kök och inredning AB. Vill ni slippa huvudvärk och månader av tjafs så välj en annan köksleverantör.

• Skadad kökslucka med en synlig spricka i vit yta, illustrerar kvalitetsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad kökslucka med repor och märken, besvikelse över kvaliteten från Nepas kök.
  • Skadad kökslucka med flagnande kant, tecken på dålig kvalitet.
    Skapa konto
  • Skadad kökslucka med repor och märken mot en otydlig bakgrund.
    Skapa konto
R Roberto Alvarez skrev:
Vi köpte ett kök från Nepas kök och inredning AB som vi inte alls är nöjda med, varenda lucka levererades skadad och Nepas har därefter ljugit oss rakt upp i ansiktet och vägrar ta det ansvar de är skyldiga att ta. Vi har nu haft en inspektion av köket av auktoriserad skadeinspektör som konstaterat att köket inte håller svensk standard överhuvudtaget. Vi är nu i en juridisk process gentemot Nepas Kök och inredning AB. Vill ni slippa huvudvärk och månader av tjafs så välj en annan köksleverantör.
Ja det ser inte bra ut. Jag vet att de samarbetar med ett byggbolag som fått mycket bra omdömen men det hjälper ju inte om skåpen är skadade vid leverans. Hoppas att det löser sig för dig. Så billiga var de ju inte heller

M Marijairena skrev:
Ja det ser inte bra ut. Jag vet att de samarbetar med ett byggbolag som fått mycket bra omdömen men det hjälper ju inte om skåpen är skadade vid leverans. Hoppas att det löser sig för dig. Så billiga var de ju inte heller
Värt att nämna är att det byggbolag (Palma Bygg) de samarbetar med har samma ägare. De påstår sig sälja kök enl dem själva som kommer från ett Norskt bolag (Nepas), men letar man efter dessa så går de inte att hitta och på andra ställen skriver de att de säljer Italienska kök.. när allt i själva verket kommer från ett slaviskt land..

Vi har börjat fundera på om dessa omdömen är köpta för det bemötande vi fått eller det vi fått leverererat stämmer inte alls överens med vad de påstår sig sälja eller de omdömen som lämnats. Hade vart intressant att ta kontakt med alla tidigare kunder som lämnat omdömen på reco och se om deras omdömen faktiskt är sanna, men det blir nog ett jobb för juristen att bita i om det hela går upp i rätten.

Värt att nämna att de har fått anmärkningar nu med, så vi är mest troligen inte ensamma om det som inträffat.

I mina ögon så är de professionella bedragare på det sätt de arbetar.

R Roberto Alvarez skrev:
Värt att nämna är att det byggbolag (Palma Bygg) de samarbetar med har samma ägare. De påstår sig sälja kök enl dem själva som kommer från ett Norskt bolag (Nepas), men letar man efter dessa så går de inte att hitta och på andra ställen skriver de att de säljer Italienska kök.. när allt i själva verket kommer från ett slaviskt land..

Vi har börjat fundera på om dessa omdömen är köpta för det bemötande vi fått eller det vi fått leverererat stämmer inte alls överens med vad de påstår sig sälja eller de omdömen som lämnats. Hade vart intressant att ta kontakt med alla tidigare kunder som lämnat omdömen på reco och se om deras omdömen faktiskt är sanna, men det blir nog ett jobb för juristen att bita i om det hela går upp i rätten.

Värt att nämna att de har fått anmärkningar nu med, så vi är mest troligen inte ensamma om det som inträffat.

I mina ögon så är de professionella bedragare på det sätt de arbetar.
Jag ser på Reco att de fått bra omdömen från flera men inte två senaste. Jo Palma bygg monterar köken, inte bara deras. De har också fått bra omdömen. Vi monterade Ikeaköket själva.
Hoppas att de löser sig för er

D Danne213 skrev:
Har aldrig hört talas om nepas kök

Är det detta företag? [länk]
Stämmer mycket väl att det är dessa, om någon har möjlighet att se vad de fått för anmärkning så hade det vart oerhört uppskattat!

Det enda man kan se på alla bolag är att årsredovisningen är ofullständig för 2020.

D Danne213 skrev:
Det enda man kan se på alla bolag är att årsredovisningen är ofullständig för 2020.
Ja men det kan ju bero på att de antingen inte lämnat in redovisningen i tid eller att skatteverket inte hunnit gå igenom den inlämnade redovisningen ännu.

Kollar man på https://www.merinfo.se/foretag/Nepas-kök-och-inredning-AB-5569961005/2k47lf1-1esl4
Så står det:
"Företaget har minst ett av följande:

Anmärkning

Kontrollerat 2021-09-22"

M Marijairena skrev:
Jag ser på Reco att de fått bra omdömen från flera men inte två senaste. Jo Palma bygg monterar köken, inte bara deras. De har också fått bra omdömen. Vi monterade Ikeaköket själva.
Hoppas att de löser sig för er
Ja men kollar man på andra platser såsom eniro, hitta, trustpilot osv så har de oerhört låga betyg, så lågt som 1,8 och 2 stjärnor.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
R Roberto Alvarez skrev:
Ja men kollar man på andra platser såsom eniro, hitta, trustpilot osv så har de oerhört låga betyg, så lågt som 1,8 och 2 stjärnor.
Men jag ser inga andra dåliga omdömen än de från dig/er
Hur som helst hoppas jag att de svarar och åtgärdar era fel

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.