Jodå finns några stycken än oss som lämnat omdömen, men men.

Tack för det, de har fram till slutet på veckan att besvarat kravbrevet från vår jurist, annars går vi upp i rätten.

När allt är avslutat med Nepas kök och Inredning AB så kan jag ladda upp skadebesiktningsprotokollet så ni får ta det av hur katastrofalt vårt kök från Nepas Kök och Inredning AB vart..
 
wildeside
Måste springa över o köpa popcorn, det här börjar ju bli intressant.
Posta gärna bevis på hur dom har bemöt era krav och vilka krav ni ställt!
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Måste springa över o köpa popcorn, det här börjar ju bli intressant.
Posta gärna bevis på hur dom har bemöt era krav och vilka krav ni ställt!
Kommer i nästa vecka om de inte gör rätt för sig, fram tills dess de har att besvara vårt krav brev från juristen ^^
Vi vill ju trots allt endast få det vi betalt för, vilket är ett nytt och fint kök utan en enda skråma.
 
Redigerat:
Nepas Kök och Inredning AB har ännu inte besvarat vår jurist så vitt jag vet så vi lär väl ta det upp till rätten.

De största sakerna är att köket ej är byggt eller målat enl svensk standard, att vi fick skadade stommar vid leverans, vi fick alla luckor och täcksidor i MDF och ej i TRÄ som vi beställt och var det som avtalats, de luckor och täcksidor ni levererade var alla skadade vid leverans, bänkskivorna är skadade redan vid leverans och skadades av er installatör, bänkskivorna saknar även korrekt stöd och riskerar att knäckas, vasken ni sålde oss är för stor till den stomme ni sålt oss och ni löste då detta genom att såga sönder ramen till stommen så sidan på den stommen hänger löst, saknas droppskydd för kyl/frys men även diskmaskin och som grädde på moset så passar ugnen ej i ungstommen ni sålt oss. Kallar ni detta ett korrekt planerat kök så är det ett rejält skämt, allt detta har även skadeinspektören listat i sin rapport ni redan fått ta del av mest troligen.


Det är följande saker som vi reklamerar och kräver att dessa byts ut/åtgärdas pga att det kom leveransskadat/saknats/levererats fel:

Det ni åtgärdat under vasken och sågat bort så sidan på stommen och som nu sitter helt löst
Stöd för bänkskivan som saknas vid kyl/frys täcksidan samt vid stommen och som stenkillarna meddelade kommer att knäckas om stöd ej finns
Alla fogar på bänkskivan är jätte slarvigt gjorda, fog på ställen det inte skall vara fog på samt massvis med smuts och damm i fogarna
Stänkskydd ovanför häll fel utskuren vid eluttag
Märken i sidan på bänkskivan vid häll
Märken i sidan på bänkskivan vid ho
Stänkskydd ovanför vasken är skadad av stenfirman
Bänkskivan där vasken sitter är skadad
Bänkskivorna är inte monterade jämt och och har i bakkant en diff på 1-2 mm, bör vara jämt där speciellt om ni vill få betalt för stenskivorna.

All färg som stommarna levererades med måste försvinna annars kräver vi nya stommar
Alla stommar som skadats utav att skruva ut och in täcksidor när de skall bytas pga de täcksidor som levererats skadade
Stomme kryddskåp
Täcksidan för kryddskåpet
Front kryddskåp
Front låda under ugn
Båda lådfronterna i 40cm skåpet
Hörnskåp stomme
Front hörnskåpet
Front diskho
Front diskmaskin
Täcksida höger sida (den som sitter mot bänkskivan)
Alla fronter för kyl/frys samt överskåp
Alla fronter för överskåp
Alla täcksidor för överskåpen
Hyllplan skadade samt massa lim rester
Spotlights som nu ej går att installera pga försenad leverans

Saknad mall för borrning av front till diskmaskin
Fuktskydd för diskmaskin
Droppskydd kyl/frys samt diskmaskin


----

Som ni märker är det i princip hela köket förutom en stomme som inte skadad..
 
Skadebesiktning kommer att laddas upp när allt är avklarat om inte Nepas Kök och Inredning AB gör rätt för sig och ersätter allt de levererat fel och skadat.


Vi har nu även fått veta att Nepas kök och Inredning AB köper sina "egna" kök från Norska Selma Kjökken som i sin tur tillverkar köken i en fabrik som heter Adonis. Det är alltså Nepas Kök och Inredning AB, Selma Kjökken och Adonis som är ytterst ansvariga för det katastrofala kök de levererat som enl besiktningsmannen mer liknar en begagnad köksinredning som lackerats av personer utan tillräckliga yrkeskunskaper. Ni kommer få er ett gott skratt när ni läser skadebesiktningen, köket håller inte svensk standard överhuvudtaget.
 
Redigerat:
Nepas fortsätter att dra ut på tiden och trots att vi tog dit en oberoende skadeinspektör som de begärde så vill de nu ta dit sin egna Skadeinspektör. Det är tragisk hur de som företag försätter kunden i denna situation och bara fortsätter dra ut på tiden trots att vi står med ett kök som är helt förstört och ofärdigt pga dem. Vi måste nu invänta dem och deras skadeinspektör och de lär väl ta ett år på sig innan något sker som de gjort med allt annat. De ljuger kunder rakt upp i ansiktet, är hotfulla när de kommer för att kolla på köket osv. Om ni vill slippa huvudvärk så välj en annan köksleverantör.
 
R Roberto Alvarez skrev:
Skadebesiktning kommer att laddas upp när allt är avklarat om inte Nepas Kök och Inredning AB gör rätt för sig och ersätter allt de levererat fel och skadat.


Vi har nu även fått veta att Nepas kök och Inredning AB köper sina "egna" kök från Norska Selma Kjökken som i sin tur tillverkar köken i en fabrik som heter Adonis. Det är alltså Nepas Kök och Inredning AB, Selma Kjökken och Adonis som är ytterst ansvariga för det katastrofala kök de levererat som enl besiktningsmannen mer liknar en begagnad köksinredning som lackerats av personer utan tillräckliga yrkeskunskaper. Ni kommer få er ett gott skratt när ni läser skadebesiktningen, köket håller inte svensk standard överhuvudtaget.
Ladda upp den ändå nepa har ju uppenbart gjort sig förtjänta av smutskastning.
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
D Daniel Barnaniel skrev:
Ladda upp den ändå nepa har ju uppenbart gjort sig förtjänta av smutskastning.

Tro mig vill verkligen ladda upp skadebesiktningsprotokollet så ingen annan råkar ut för dessa lurendrejare, men vi måste enl advokaten vänta fram till att allt är avklarat för kunna göra det. Så vi måste för vårt eget bästa sitta still i båten och inte ladda upp dokument som kommer användas i eventuell process :( Men så fort det hela är avklarat om de inte vill ta ansvar för den skit de levererat så kommer det att laddas upp.
 
Redigerat:
  • Gilla
wildeside
  • Laddar…
P
Anmärkningen är rätt gammal:

Allmänna mål
Datum Summa (SEK) Typ Kommentar
2019-08-04 88 496 Skattekonto - Termin 8
2019-04-29 500 Trängselskatt
Total: 88 996 2 st

Brister i bokslut
1905-2008 Utredning pågår. Flera brister

Bolaget har ingen revisor så man kan i princip skicka in vad som helst till bolagsverket och få det registrerat som årsredovisning. Man anger en omsättning på 11.5Mkr och en vinst på en miljon, jag har inte analyserat om siffrorna i RR & BR summerar som de skall och ser inte vid en snabb blick vad bristerna skulle bestå i, Ibland misslyckas scanningen och det blir skit av OCR läsningen det gör att företaget inte får några siffror och inga krediter.
 
mnils skrev:
Anmärkningen är rätt gammal:

Allmänna mål
Datum Summa (SEK) Typ Kommentar
2019-08-04 88 496 Skattekonto - Termin 8
2019-04-29 500 Trängselskatt
Total: 88 996 2 st

Brister i bokslut
1905-2008 Utredning pågår. Flera brister

Bolaget har ingen revisor så man kan i princip skicka in vad som helst till bolagsverket och få det registrerat som årsredovisning. Man anger en omsättning på 11.5Mkr och en vinst på en miljon, jag har inte analyserat om siffrorna i RR & BR summerar som de skall och ser inte vid en snabb blick vad bristerna skulle bestå i, Ibland misslyckas scanningen och det blir skit av OCR läsningen det gör att företaget inte får några siffror och inga krediter.
Okej tack för infon, kunde inte se vad anmärkningar var gällande. Vi kommer förutom att genomgå den juridiska processen vi är involverade i gentemot dem att anmäla dem till arn om de inte tar ansvar, så då får de förhoppningsvis en anmärkning där och dyker upp på svarta listor så andra inte råkar ut för dem och får sina drömmar om sitt drömkök förstörda.

Missade faktiskt den detaljen när jag kontrollerade dem innan avtalet signades, men du har helt rätt i det du skriver de kan ju i praktiken faktiskt bara skriva vad som helst och skicka in så det ser bra ut i redovisningen på allabolag.se osv.. herregud, man blir ju mörkrädd. Mycket att tänka på vid första renoveringen i sitt liv, något vi nämnde för Nepas Kök och de utnyttjade det till max.
 
Vårt svar på reco till Zeljko som är ägare till både Nepas Kök och Inredning AB och Palma Bygg AB efter hans svar:

"Hej,

Tack för ditt svar, men för att bemöta det du skriver så har ni absolut erbjudit nya lyckor/täcksidor pga att ni levererat luckorna i fel material och en ny ungstomme då ni gjort fel och dessa fel ej går att blunda för, men som ni vet så var det inte enbart de sakerna som vi krävde att ni skulle byta ut och ni undviker att bemöta dessa punkter eller hantera dem trots att felen orsakats av er och trots att vi ställt frågorna upprepade gånger. Vi har försökt föra en dialog med er i månaders tid, men utan att nå fram till en lösning som är acceptabel. Vi har trots allt betalt dyra pengar för köket och det ni levererat är oacceptabelt. Det har inte i något av mailen gällande vår reklamation från XXX hos er framgått att ni skulle stå för arbetet, bra att ni inkluderar det med nu men det återstår fortfarande massvis med punkter att få lösta innan vi skulle kunna känna att det acceptabelt att skicka accept. Därför vi dragit in en jurist i ärendet som får hantera det för att slippa huvudvärken ni ger. Vi kan inte ens bli klara med köket eller flytta in pga er och det horribla skick ni levererat köket i.

Lista på allt ni levererat skadat/ i fel material/felleverans och som vi fått kräva att ni byter ut:
Kryddskåpsstomme samt Front
Ungstomme för liten för ugnen ni sålt oss
Ungslåda front
Båda lådfronterna skadade
Hörnstomme samt front
Diskho för stor för Diskhostommen så ni var tvungna att såga sönder den
Diskho stomme förstörd av er så den hänger löst
Diskho front
Diskmaskin front
Diskmaskin saknas mall för att fästa fronten
Fuktspärr/skydd saknas för Diskmaskin
Täcksida mot bänkskiva skadad
Stomme Kyl/Frys
Front Kyl och Frys
Överskåp gångjärn defekt
Överskåp Front
Överskåp stommar
Överskåp täcksidor
Elluttag utskuret fel så det ej går att montera eluttag
Fläkt kåpa går ej hela vägen upp till taket
Blandar hål borrat på annan plats än vad ritning visar och gör även att du kan dra ut vatten över hela diskbänken
Bänkskiva saknar korrekt stöd och riskerar att knäckas vid minsta belastning
Bänkskiva och Stänkskydd har flera stora märken

Kyl/Frys felleverans
Diskmaskin och Kyl/Frys fick vi leta efter själva i 2 veckor under vår semester, totalt förstörd semester pga er.

Massiva förseningar i leveranserna vilket orsakat flera byggstopp som kostat en rejäl slant pga att bygget stått still pga er.

Vi har även krävt att ni byter ut alla stommar som vi blir tvungna att borra i flera gånger i pga er felleverans och dessutom skadade täcksidor.

VI har även bekymmer med att vi nu står med monterade bänkskivor/stänkskydd på Jans bevåg, men ugnen passar inte i den stomme bänkskivan vilar på och vi måste montera av bänkskivan för att kunna montera på den nya stommen och det vill ni inte heller ta något ansvar över eller kännas vid, trots att det är ert ansvar iom att ni levererat en ungstomme som ej passar till den ugn ni sålt.

Det är många puckar som återstår att lösas och hanteras. Detta skall inte behöva en jurist, men iom att vi inte kunnat föra en resonlig eller vettig dialog med er sedan köket levererades så har vi känt oss tvungna att slänga ännu mer pengar på en jurist.

Skadeinspektören skrev i sin rapport "Det kök ni levererat såg ut som ett begagnat kök som tillverkats och målats av icke yrkeskunnig personal. Luckorna samt Täcksidor är ej originallackade utan omlackerade på ett sådant sätt att de två färgskickten inte binder ihop orderntligt.

Just nu så känner vi att vi helst av allt bara hade fått er att hämta köket så vi kan beställa ett riktigt kök, vi är så urbota trötta på hela denna upplevelse och er, men iom att lagen inte fungerar så måste vi ge er 2 chanser att åtgärda alla fel innan något sådant kan begäras. Iom vad skadeinspektören konstaterat så betvivlar vi att ni kommer att kunna leverera vad vi faktiskt beställt och i förväntad samt avtalad kvalitet eller utförande.

Som du märkt så postar jag överallt i mitt riktiga namn då jag står för allt jag skriver eller säger, behöver inte gömma mig bakom ett pseudonym. Är väl en annan arg kund.

NI har fram till 26/9 att besvara juristen, vi får väl ta det därifrån om ni inte ändrat er och vill gå med på de krav vi ställt så är du alltid mer än välkommen att maila mig direkt. Du har ju min mail."

Finns att läsa på: https://www.reco.se/nepas-kok
 
Redigerat av moderator:
Zeljko Raketic på Nepas kök vill svara följande med anledning av vad som skrivs i den här tråden:

"Då Bygghus har som policy att vara forum till privatpersoner att uttrycka sig fritt utan granskning och även under pseudonym medan företag som vill ge förklaring på anklagelser inte har rätt att göra detta på motsvarande sätt väljer vi att enbart lämna vår replik till ovanstående på Reco.se.”

Med vänlig hälsning, Zeljko Raketic"

/Admin
 
Redigerat:
Kollade på företagets reco-sida, och det var med undantag för ovanstående skribent idel lovord, superlativ och 5 i betyg. Känns nästan lite Nordkorea-aktigt...
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Zeljko Raketic på Nepas kök vill svara följande med anledning av vad som skrivs i den här tråden:

"Då Bygghus har som policy att vara forum till privatpersoner att uttrycka sig fritt utan granskning och även under pseudonym medan företag som vill ge förklaring på anklagelser inte har rätt att göra detta på motsvarande sätt väljer vi att enbart lämna vår replik till ovanstående på Reco.se.”

Med vänlig hälsning, Zeljko Raketic"

/Admin
Jag vill tydliggöra att Roberto Alvarez har fyllt i sin profil fullständigt och korrekt och att vi moderatorer kan se att medlemmen är den han utger sig för att vara.
 
  • Gilla
Roberto Alvarez
  • Laddar…
Ni ser, människan bemödar sig inte ens att försvarar sig i det forum när han faktiskt har möjlighet att göra det genom
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Zeljko Raketic på Nepas kök vill svara följande med anledning av vad som skrivs i den här tråden:

"Då Bygghus har som policy att vara forum till privatpersoner att uttrycka sig fritt utan granskning och även under pseudonym medan företag som vill ge förklaring på anklagelser inte har rätt att göra detta på motsvarande sätt väljer vi att enbart lämna vår replik till ovanstående på Reco.se.”

Med vänlig hälsning, Zeljko Raketic"

/Admin
Självklart så väljer människan att inte besvara trots att han har möjlighet att göra det genom att skicka sitt svar i ett mail till moderatorerna, vilket seriöst företag bemöter inte som saker som påstås om dem?

Sedan så har de bibehållit sitt svar på reco, och svaret ovan Marlen Eskilsons post är vårt svar på deras svar på deras reco hemsida. Och det svaret accepterar vi ej, utan det är massvis med andra frågor och puckar som ni märker i vårt svar som fortfarande måste hanteras och få en lösning, men som Nepas väljer att ignorera och stoppa huvudet i sanden som en struts.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.