Det ska komma folk från vattenverket och byta vår vattenmätare. (Sker tydligen regelbundet.)

På lappen vi fick stod det något om att ventilerna (eller vad det nu var) vid vattenmätaren skulle fungera, så jag gick och vred på vad jag hittade för att kolla att inget fastnad med åren. Tyvärr var det kärvt, och plasten gammal så plasten sprack innan vredet lossnade...

Vad har jag nu ställt till med?

Så här ser det ut:
7160715427_af7f6bd448_z.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och den till höger ser ut så här nu:
7160714773_1352fb8dfd_z.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det jag vridit sönder? Används till? Lätt att byta? Kostnad?

P
jarlh skrev:
Det ska komma folk från vattenverket och byta vår vattenmätare. (Sker tydligen regelbundet.)

På lappen vi fick stod det något om att ventilerna (eller vad det nu var) vid vattenmätaren skulle fungera, så jag gick och vred på vad jag hittade för att kolla att inget fastnad med åren. Tyvärr var det kärvt, och plasten gammal så plasten sprack innan vredet lossnade...

Vad har jag nu ställt till med?

Så här ser det ut:
[bild]

Och den till höger ser ut så här nu:
[bild]

Vad är det jag vridit sönder? Används till? Lätt att byta? Kostnad?
Gör väl inge du verkar ju ha en kulventil under denna ventil denna ventil du vridit i kanske har läckt nån gång eller kärvat så då har en kulventil sats dit.

Ingen anledning till panik mao. Skönt att veta.:)

(Jag ska visa släktingen rörmokare då han är på besök nästa gång.)

Hmm, ser ju inte så roligt ut alltid. Men jag har ju huvudbrytaren där direkt innan, så stänga av vattnet går på båda sidorna - vad de än påstår.

Klart.

Tog ju bara 5-10 minuter. Trevlig kille dessutom, som kom i början av intervallet 8 - 10!

(Ska dock sätta rörmokarsläktingen på att fixa prylen som gick sönder då han är i trakten nästa gång.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.