Hej!
Jag undrar vilken styrka på en glassäkring jag behöver till en vridbar dimmer i mitt badrum? Har en ledbelysning och lampan har gått sönder när den varit vriden till max i en halvtimme, har fungerat tidigare i två månaders tid.. tacksam för svar..
Jag undrar vilken styrka på en glassäkring jag behöver till en vridbar dimmer i mitt badrum? Har en ledbelysning och lampan har gått sönder när den varit vriden till max i en halvtimme, har fungerat tidigare i två månaders tid.. tacksam för svar..
Lampan på bilden är inte dimbar. Troligtvis därför säkring har gått. Om du ska byta säkring så ska du byta mot likadan. Men jag rekommenderar att byta till en strömställare istället.
Jodå, lampan är dimbar, jag kan ändra till tre olika lägen samt höja och sänka ljuset på alla tre. Varför byta när den fungerar som den ska?F Folkrace83 skrev:
Går säkringen fungerar väl inte allt som det ska? Men visst, det kan ju ha varit en engångshändelse så sätt dit en likadan säkring som satt där eller den strömstyrka som eventuellt framgår av märkning på dimmern om det finns någon.A alvinek08 skrev:
Välkommen till forumet!
På din bild av lampan framgår att artikelnumret är 75016.
Informationen nedan avser den produkten.
https://rabalux.com/75016-turgon?hl=sv-SE
Funkar lampan verkligen med en extern vriddimmer? Att lampan kan dimras innebär inte nödvändigtvis att det kan ske medelst en extern vriddimmer. Jag uppfattar det som att armaturen har en inbyggd dimmer.
Informationen nedan avser den produkten.
https://rabalux.com/75016-turgon?hl=sv-SE
Funkar lampan verkligen med en extern vriddimmer? Att lampan kan dimras innebär inte nödvändigtvis att det kan ske medelst en extern vriddimmer. Jag uppfattar det som att armaturen har en inbyggd dimmer.
Redigerat:
Bra fråga. Den där var lurig...K Kardan79 skrev:
https://eprel.ec.europa.eu/fiches/lightsources/Fiche_1424582_SV.pdf
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den vridbara som sitter under knappen för golvvärmen använder man för att få ljuset tänd sedan sitter själva dimmern på lampan.. jag är kvinna och har inte några kunskaper vad det gäller sådant och i butiken visste dom inte bättre... Köpt en ny lampa och vill inte kasta den som den som redan gått sönder😢tror dock att säkringen jag köpt är det fel styrka på för just den armaturenA alvinek08 skrev:
Men snälla du.A alvinek08 skrev:Den vridbara som sitter under knappen för golvvärmen använder man för att få ljuset tänd sedan sitter själva dimmern på lampan.. jag är kvinna och har inte några kunskaper vad det gäller sådant och i butiken visste dom inte bättre... Köpt en ny lampa och vill inte kasta den som den som redan gått sönder😢tror dock att säkringen jag köpt är det fel styrka på för just den armaturen
Du kan väl inte göra gällande att du till följd av ditt kön inte kan någonting om el eller belysning?
Informationen om den aktuella belysningen var, enligt min uppfattning, otydlig.
Jag förstår att det kan ha gått tokigt.
Du verkar ha en fast installerad vriddimmer. En sådan används för att stänga av/sätta på ljus och att dimra ljus. Om du inte ska byta ut dimmern måste du köpa belysning som fungerar ihop med den redan installerade dimmern. Belysningen du nämner i denna tråd ska inte användas med extern dimmer. Den är snarare avsedd att kopplas in helt utan extern styrning, men kan användas med vanlig vippströmbrytare.
Jag förstår inte riktigt vad du i nuläget har för belysning monterad och inte heller vad det är för glassäkring du söker. Ärndet en säkring till belysningen (sitter i armaturen) eller till den fast installerade vriddimmern?