85 708 läst ·
789 svar
86k läst
789 svar
HomeVolt batterier, när kommer dom första i drift?
Du kollar här: https://www7.skatteverket.se/portal/mina-avdrag/Stefan N skrev:
Har ett batteri (med 2 pack dvs 13.3kWh)
Kräver en frekvenshållningsfunktion i växelriktaren samt en omsynkning mot nätet när det kommer tillbaka som är rimligt komplicerad så det kommer knappast att komma.D djac skrev:
Jag har lekt lite med tanken att kunna strömförsörja med elkraftverk men fått till svar att det är för dålig kvalité på strömmen för det, funderat på om man då kans sätta en UPS mellan men ingen aning om det skulle kunna funka.Cgustavs skrev:
Kan man använda batteriet för GR lasbalansering i nätet och eget bruk samtidigt? Skulle helst vilja kunna använda batteriet för att kapa effekt topparna då vi har 150kr/kWh i effekt avgift. Med ett batteri så skulle jag kunna kapa ca 3kWh i peak vilket skulle ge en besparing på 450kr/mån under vinterhalvåret, det är mellan kl 17-19 som vi har våra toppar när man lagar mat och ungarna spelar tv-spel eller på sina datorer.
Från Mars när solen börjar steka på så vill man kunna ladda batteriet med solcellerna och driva huset resten av dygnet, kan batteriet vara smart och kanske spara lite effekt till som sista timmarna ifall det skulle ta slut tidigare?
Från Mars när solen börjar steka på så vill man kunna ladda batteriet med solcellerna och driva huset resten av dygnet, kan batteriet vara smart och kanske spara lite effekt till som sista timmarna ifall det skulle ta slut tidigare?
Redigerat: