D djac skrev:
Jag kollade och mitt var inrapporterat.
När fick du fakturan och när skulle den varit betald? Jag fick min runt den 23/12 och den skulle varit betald 31/12. För mig finns det inte inrapporterat.

D
N N3rox skrev:
När fick du fakturan och när skulle den varit betald? Jag fick min runt den 23/12 och den skulle varit betald 31/12. För mig finns det inte inrapporterat.
Jag betalade 11 november.

• Gilla
N3rox
  • Laddar…
Spännande.
Skärmbild av intjänade belöningar på 598,80 kr för januari och notis om kapacitetstest för Homevolt-användare, med tillfälligt otillgängligt batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
knightjocke och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Spännande.
[bild]
I schemat står det inget speciellt. Men jag hade samma meddelande när jag öppnade Tibber-appen.

Jag ser följande schema i webgränssnittet
Schema i webgränssnitt, visar tider mellan 13:50 och 14:50 den 29 januari 2025 med parametrar: "fcr": {"ffr": 6000}. Schedule ID: svk-29-jan-ffr-SE3.

• Gilla
N3rox och 1 till
  • Laddar…
D
Vi hade detsamma i SE4, var lite laddning och urladdning, det intressanta är att detta verkar vara för den bättre betalda snabbare frekvenshållningstjänsten.

W wimpyfudge skrev:
Jag ser följande schema i webgränssnittet
[bild]
Det var just det jag letade efter men såg inget om SVK. Har du ett batteri eller flera?

Har ett batteri (med 2 pack dvs 13.3kWh)

W wimpyfudge skrev:
Har ett batteri (med 2 pack dvs 13.3kWh)
Okej. vet inte om det har någon påverkan, jag har 2 st HV,

N N3rox skrev:
Okej. vet inte om det har någon påverkan, jag har 2 st HV,
Inte omöjligt, du blir nog mer av ett kantfall så beroende på vad dom ville testa så kanske dom kört på vanligast konfigurationen. Svårt att veta när man inte riktigt vet hur dom styr batterierna från sina system...

• Gilla
Gunnar Göransson
  • Laddar…
D djac skrev:
Nej, det mumlades något om -inte än under lanseringen men jag tvivlar på att det kommer komma en sådan funktion. Som jag förstår det kräver växelriktaren spänning utifrån för att fungera, som de flesta solcellssådana.
Kräver en frekvenshållningsfunktion i växelriktaren samt en omsynkning mot nätet när det kommer tillbaka som är rimligt komplicerad så det kommer knappast att komma.

• Ledsen
djac
  • Laddar…
D
Cgustavs Cgustavs skrev:
Kräver en frekvenshållningsfunktion i växelriktaren samt en omsynkning mot nätet när det kommer tillbaka som är rimligt komplicerad så det kommer knappast att komma.
Jag har lekt lite med tanken att kunna strömförsörja med elkraftverk men fått till svar att det är för dålig kvalité på strömmen för det, funderat på om man då kans sätta en UPS mellan men ingen aning om det skulle kunna funka.

Kan man använda batteriet för GR lasbalansering i nätet och eget bruk samtidigt? Skulle helst vilja kunna använda batteriet för att kapa effekt topparna då vi har 150kr/kWh i effekt avgift. Med ett batteri så skulle jag kunna kapa ca 3kWh i peak vilket skulle ge en besparing på 450kr/mån under vinterhalvåret, det är mellan kl 17-19 som vi har våra toppar när man lagar mat och ungarna spelar tv-spel eller på sina datorer.

Från Mars när solen börjar steka på så vill man kunna ladda batteriet med solcellerna och driva huset resten av dygnet, kan batteriet vara smart och kanske spara lite effekt till som sista timmarna ifall det skulle ta slut tidigare?

Redigerat:
Svea solar tar 6900kr för ett homevolt batteri och Tiber tar 66695 för samma 13.wkWh batteri. Svea Solars smart tjänst kostar 29kr/mån och Tiber tar 49kr, vilken av dessa är bäst att satsa på.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.